Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
28. november 2001 - 11:48 Der er 2 kommentarer

PATH_INFO

Er der nogen der ved om man, ligesom ved perl-scripts, kan skrive noget lignende:

www.website.dk/blabla.asp/enellerandenværdi

hvorefter webserveren serverer blabla.asp for brugeren og hvor man har mulighed for at trække værdien af alt efter \".asp\" ud v.h.a fx PATH_INFO-variablen?

Det skal nærmest ses som et alternativ til querystring...

Mit setup er W2K med IIS5...
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
28. november 2001 - 12:34 #1
Det vil helt 100 fejle, men du kan bytte / ud med ? og så bare sige request.querystrign() så smider den alt til dig efter ?

Men / adskiller jo mappe niveauer så selvfølgelig kan du ikke det, du vil jo i dit tilfælde kalde siden enellerandenværdi som ligger i din mappe blabla.asp
Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
28. november 2001 - 13:47 #2
Ja, jow... så langt er jeg skam med... problemet er bare, at jeg ikke vil have ? i stien... med perl-scripts er det helt normalt, at man fx skriver www.website.dk/perlscript.pl/djdkdlkdjfk og så kan trække værdien ud fra resten af stien... det var såmænd bare det jeg også ville kunne med asp-scripts... mener det hedder Extended Path eller sådan noget...