Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. november 2001 - 08:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Motherboard

Hej derude! Sidder med en PC, som jeg ikke helt kan få liv i. Der kommer intet billede på skærmen, keyboardet lyser ikke - men strømforsyningen virker. Kan det være dele af motherboardet der er stået af?
Avatar billede mixter Nybegynder
28. november 2001 - 08:57 #1
Det kan være en DEL af strømforsyningen der er stået af - måske en lokalsikring.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. november 2001 - 10:27 #2
Ok, tak for det. Den sikring, er det en jeg selv kan skifte? Har ikke rodet så meget med strømforsyninger:-)
Avatar billede mixter Nybegynder
28. november 2001 - 10:36 #3
Det kan du sagtens. Det er sikkert små finsikringer og prisen ? I en radioforretning er de dyre. Find en elektronikforretning eller en radioamatør.
Avatar billede mixter Nybegynder
28. november 2001 - 10:38 #4
Lidt uddybet: Finsikring..kan være i glas ell.keramik. Mrk. FUSE på printet. Husk samme volt/amp styrke.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. november 2001 - 10:40 #5
Jeg siger mange tak - jeg prøver at se om det virker. Hvordan kan jeg gíve dig point for hjælpen? Fortsat go dag.
Avatar billede mixter Nybegynder
28. november 2001 - 10:43 #6
Vent du bare med det til du har styr på strømforsyningen. Får du ikke det, så vend tilbage. Ellers burger du bare \"Accepteret svar\" når tid er. God arbejdslyst. PS:Sikringen kan også være farvekodet og ligne f.eks.en modstand.
Avatar billede jivefunk Nybegynder
28. november 2001 - 10:54 #7
Er enig med mixter, men det ka også være andre ting f.eks CPU\'en eller systemchippen.
Avatar billede mixter Nybegynder
28. november 2001 - 10:56 #8
Helt enig! Da cutehobbes taler om død skærm og keyboardlys, KUNNE det være en \"død\" spænding. Men der er desværre mange muligheder...
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. november 2001 - 12:50 #9
Nu kan det jo være du griner, men jeg ved ikke lige hvor \"accepteret svar\" er:-) Det er kun anden gang jeg er herinde for at stille spørgsmål. Men endnu engang tak for de hurtige svar.
Avatar billede mixter Nybegynder
28. november 2001 - 13:26 #10
Når du kommer så vidt at have modtaget et SVAR der virker og ikke en KOMENTAR, kommer der en lille box nederst du kan krydse af. Der er ingen nu, fordi vi blot KOMMENTERER indtil problemet er løst for dig.
Avatar billede mixter Nybegynder
28. november 2001 - 13:36 #11
...og bare rolig. Vi griner ikke af problemer - først når de er løst!
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. november 2001 - 13:59 #12
Jeg vender tilbage, når jeg forhåbentlig har løst problemet. Måske det ikke bliver i dag, da jeg jo også har andre opgaver.
Avatar billede yonzie Nybegynder
30. november 2001 - 22:20 #13
Jeg ville regne med at det var motherboardet der er defekt. Under hvilke omstændigheder er det sket?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
03. december 2001 - 11:04 #14
Den er sendt til reperation, da vi ikke har nogen sikringer liggende - vi tror ikke at det er motherboardet, da keyboard-og musestik også sidder derpå og de virker. Nu må vi se hvad der sker.
Avatar billede yonzie Nybegynder
03. december 2001 - 16:29 #15
Bliver interessant om de angiver fejlen....
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
04. december 2001 - 14:35 #16
Ja, det gør. Jeg skriver tilbage, når jeg ved noget.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
13. maj 2003 - 09:26 #17
Hmm, det er jo længe siden... Kan ikke engang huske det her.