Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. november 2001 - 20:04 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

MErlin,,,,,,,Hvor gammel skal man være.....???

HEj eksperter

Nogen er jer der ved hvor gammel man skal være for at få et Job hos merlin..???
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2001 - 20:06 #1
det tror jeg ikke der er begrænsning på.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
27. november 2001 - 20:08 #2
Du skal nok være over 18 for at stå ved kassen.. og jeg tvivler på at Merlin har medarbejdere der IKKE står ved kassen en gang i mellem.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. november 2001 - 20:09 #3
ja det ved jeg godt...men hvis man bare skal rådgive kunder og sådan noget ??
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. november 2001 - 20:10 #4
Tror ikke man behøver at være 18, man skal ikke være 18 for at stå ved kassen. Det er kun tankstationer efter XX:XX man skal være 18:00.

Bare over 13 burde gøre det (teoretisk/lovmæssigt), men de vil nok gerne have en omkring 15-16år.
Avatar billede pumper Nybegynder
27. november 2001 - 20:11 #5
enig med tommyf....
Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. november 2001 - 20:12 #6
ok.....for jeg er nemlig 14 og jeg kunne godt tænke mig et job i merlin. :-)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
27. november 2001 - 20:12 #7
tommyf, mener man skal være over 18 når du skal have med penge at gøre (stå ved kassen). En 13 årig MÅ ikke stå ved kassen ;o)
Avatar billede egede Nybegynder
27. november 2001 - 20:12 #8
Jeg vil da tro at chancer er:
0-13: tro på det :)
13-15: lille
15-18: større
18+: størst
Men de mangler sikkert julehjælp, så selvom du er u15, så er det et forsøg værd...
Avatar billede invisibleman Nybegynder
27. november 2001 - 20:13 #9
s.b.a, tror nok liiige du skal vente et par år.
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. november 2001 - 20:22 #10
egede >> Det er ulovligt at arbejde hvis du er under 14, det eneste du må lave er deltage i kirkekoret samt avisuddeling.
Desuden er chancen ikke størst når man er +18, for så skal de betale mere, så de vil nok helst have en under 18 - så de slipper billigere.

Der er _ingen_ lov om at man skal være 18 for at stå ved kassen, have med penge at gøre. Jeg kender sågar 2 15årige der arbejde i en bank med at tæller mønter op (kører dem gennem en maskine om pakker dem i poser af XX.000). Kender også 2 15årige piger der arbejde i Favør som kassedamer.
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. november 2001 - 20:22 #11
\"Det er ulovligt at arbejde hvis du er under 14\"
Skulle være:
\"Det er ulovligt at arbejde hvis du er under 13\"
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. november 2001 - 20:25 #12
0-13: Arbejdsgiveren får en stor bøde = ingen chance
13-15: Nogenlunde, f.eks flaskedreng er ofte 14-15.
15-18: STØRST, du er lavt lønnet, men kvik nok til at fungere som lidt af hvert.
18+: Tankstationer, etc. hvor man skal være over 18 for at stå efter XX:XX.

17½ - umuligt, dem der vil have dig billigt ved at du snart bliver 18 og at de dermed skal fyre dig igen. Dem der pågrund af loven kræver at du er 18 kan heller ikke bruge dig.
Avatar billede egede Nybegynder
27. november 2001 - 20:37 #13
Jeg tror da er Merlin er lidt for \"high-class\" til at folk under 18 ville have større mulighed..
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. november 2001 - 20:41 #14
Gå ned og snak med dem i Merlin. Selvom de måske ikke hyrer dig denne gang. øger du chancen for at de genkender dig næste gang du prøver som \'ham den initiativrige\' og det betyder også en del.

mvh JakobA
Avatar billede sluppi Nybegynder
27. november 2001 - 20:50 #15
du må heller ikke dele aviser ud hvis du er under 13.
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. november 2001 - 20:56 #16
Kan bare huske at man må synge i kirkekoret (den er sikker) + en ting med, gættede på at det måtte være aviser.

Vil nok nærmere anbefale en skriftlig ansøgning, ellers tror jeg bare at man kommer til at stå og snakke med dem der betjener kassen og ikke har den fjerneste indflydelse på ansættelsen af nye folk? Men det kan selvfølgelig også være at de siger \"nårh ja, personalechefen sagde noget om at vi søgte en ny ungarbejder - prøv lige at blablabla.\"
Avatar billede sluppi Nybegynder
27. november 2001 - 20:58 #17
kirkekoret - det scorer sikkert også hos tøserne :)

og så kan man ikke drikke (særlig meget) om lørdagen.....
Avatar billede vmuffen Nybegynder
27. november 2001 - 20:58 #18
Hvis du får arbejde, så sig til så kommer vi og fylder lommerne ;o)
Avatar billede tommyf Nybegynder
27. november 2001 - 21:08 #19
Nu fandt jeg den :o)
Det er ret kompliceret (det med arbejdstiderne), men godt at vide:
http://www.at.dk/Overblik/atviden/BEKENDTG/B051696/B051696.HTM
Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. november 2001 - 21:36 #20
vmuffen---->>>lol
Avatar billede s.b.a Nybegynder
27. november 2001 - 21:44 #21
ok mange tak skal i have........