Avatar billede wonderwalls Nybegynder
27. november 2001 - 16:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netkort 3C905-TX

Hej

Jeg har fået et Netkort 3C905-TX, 3COM. Er det et ok netkort, og kan det fungere sammen med WIN2K.

Jeg vil forbinde en bærbar PC med min stationære...
Skal man have den store \"plovfuge eksamen\" for, at lave et netværk mellem den bærbare PC og den stationære??

MVH / J
Avatar billede soreno Praktikant
27. november 2001 - 16:24 #1
jeg har selv haft det omtalte netkort, og det kunne jeg ikke få til at køre optimalt med win2k. Efter x antal sek/min virkede det ikke mere og jeg skulle disable netværket og så enable det igen for at få det til at virke.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
27. november 2001 - 17:40 #2
soreno>> Kunne det ikke være fordi du havde din BIOS sat op, sådan at maskin gik i dvale når der ikke var aktivitet på dit netkort?? Har selv stået i den situation, så der er ikke noget fordømmende i det.
Wonderwalls>> 3com plejer at laver nogle gode netkort, så jeg vil anbefale kortet.

Thorsten
Avatar billede soreno Praktikant
27. november 2001 - 17:52 #3
nej, det var ikke et bios problem (hos mig)
jeg fandt iøvrigt også frem til at der var flere der havde samme problem, men det er lang tid siden og jeg har ikke gemt linket til message boardet..
Men der er jo flere versioner af kortet, og jeg er faktisk i tvivl om hvilken jeg havde, men hvis der er nogen der kan bekræfte at det virker hos dem, kunne jeg da godt tænke mig at vide det..
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. november 2001 - 18:38 #4
Må lige se hvilket netkort jeg har på arbejdet - mener det er C905 .. men er ikke sikker.
Avatar billede norup Nybegynder
27. november 2001 - 22:22 #5
905\'eren findes foreløbigt i 3 versioner A,B og C.

A og B kører ikke vildt godt under Win2K, men det gør C\'eren. Kig på kortet, der skulle gerne stå hvilken version det er.

Norup
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. november 2001 - 08:55 #6
Jeg har overnævnte netkort, enda 2 af dem i min server.

De kører efter min overbevisning ret godt. Jeg har i hvert fald ikke haft nogen problemer med det netkort. Jeg kører med Win2k\'s egne drivere til kortet så nemt var det også at installere.

Angående dit andet spørgsmål omkring du skal have den store \"plovfuge eksamen\" for at lave et netværk.
Nej det skal du ikke. Bare lidt almen fornuft og så være lidt kendt i Windows miljø.

Du skal bruge:

Netkort til hver computer (Med RJ45). Installere dem og sørge for de kører.
Hvis det bare er et netværk mellem disse to kan du bruge et krydset UTP kabel. (med RJ45 stik i hver ende).

Tilslut kablet i begge netkort.

Så går du ind i
Denne computer > kontrol panel > netværk

Så burde TCP/IP være installeret fra start, ellers så vælger du tilføj > protokol.
Find TCP/IP under Microsoft.

Dernæst kan du også installere IPX eller NetBEUI.
Så vælger du egenskaber for TCP/IP, angiver følgende:

IP adresse: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0
og på den anden computer
IP adresse: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0

(NB! IP adresserne på et netværk må ikke være ens)

Dernæst angiver du et fælles domæne under det sidste faneblad. Jeg kan ikke lige huske hvad det hedder sådan pt.

Nu har du noget og gå efter.
Begge computer skal nok lige genstartes bagefter men det burde virke med mindre jeg lige har overset en bagatel :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. november 2001 - 09:46 #7
Nej, jeg køre med et C900 kort ...
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
28. november 2001 - 11:28 #8
Tak for hjælpen...

Prøver at få det op og stå i weekenden!

MVH / J