Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
27. november 2001 - 15:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved sendmail på friserverplads.dk

Hejsa jeg har et lille problem.

Jeg har et perl script kørende på friserverplads.dk

I mit script står der:

$mailprog = \'/usr/sbin/sendmail\';

Når jeg bruger mail funktionen i mit program virker det ikke (skriver \"path not found\")

Er der nogen der ved hvad der yderligere skal skrives i linien, da det jo nok er der problemet ligger.

Mvh
Michael
Avatar billede flyhigh Nybegynder
27. november 2001 - 16:00 #1
hva der galt med mailto: =) :D
Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
27. november 2001 - 16:04 #2
øhh hvad mener du ?
(jeg har ikke selv lavet programmet)
Avatar billede reno16 Nybegynder
27. november 2001 - 18:21 #3
jeg tror at han mener du skal skrive <a href=\"mailto:mail@adresse.com\">som almindelig html :)</a>
Avatar billede reno16 Nybegynder
27. november 2001 - 18:28 #4
det kan være du skal prøve at komme med noget mere af koden så kan det være det er nemmere at hjælpe :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2001 - 20:18 #5
Jam\'n er det ik\' Windows hosting de tilbyder? Det er jo ikke unix, for nu
at sige det lidt pænt. Og så kan du ikke bruge sendmail.

Du kan sikkert bruge SMTP-modulet i Perl, for de har da en udgående
SMTP-server. De skriver jo

  Smtp serveren er adressen på den mailserver hvor man sender mail over. Denne  mailserver skal tit bruges i scripts, som benytter jmail, og her må der gerne bruges  \"mail.friserverplads.dk\"
Avatar billede bigtroubledk Nybegynder
28. november 2001 - 11:33 #6
lukket