Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
27. november 2001 - 11:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan

Hejsa
hvordan kan jeg lave den blå lys effect som er brugt i dette billede???
http://www.halflifeworld.dk/hudde/art/msi2.jpg
jeg bruger photoshop 6.0

~Mouseman
ICQ: 76171056
Avatar billede m-lab Nybegynder
27. november 2001 - 11:45 #1
Lav et layer ovenpå dit billede.
Lav en række hvide dots henover siden, blur dem, lidt gaussian og radial blur for at trække dem op/ned. Ctrl+klik på laget for at lave en selection.
Aktiver dit billedelag og brug curves, levels, color balance og lign. efter smag
Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
27. november 2001 - 12:02 #2
wow wow wow jeg er ikke helt med kender du ikke en side med en guide eller noget jeg er ikke den aller beste grafiker...
Avatar billede m-lab Nybegynder
27. november 2001 - 12:13 #3
http://www.eksperten.dk/spm/138558
På dette link er der en masse links til Tut-sites. Om du finder svaret på nøjagtig det du søger ved jeg ikke, men det er værd at forsøge.

Hvor langt er du med i mit svar.
Kender du lag.
Kan du lave hvide prikker
Kender du blur
Levels
osv.

Med andre ord hvor skal jeg starte for at give tippet til lige den effekt..?
Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
27. november 2001 - 12:39 #4
alså jeg kan lave
lag
hvide prikker
og jeg kan bruge filteres
(levels?? hvad mener du med det)
Avatar billede m-lab Nybegynder
27. november 2001 - 12:50 #5
Din Photoshop er den engelsk eller dansk..?
Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
27. november 2001 - 13:00 #6
engelsk
Avatar billede m-lab Nybegynder
27. november 2001 - 13:21 #7
Glimrende

Lav lag og prikker.
Gå i filter->blur->gaussian blur. Der er preview på så du kan se hvad du laver. Prøv dig frem. Du skulle gerne ha\' nogle rigtig fluffy bolde ud af det.

Gå i filter->blur->motion blur. Sæt vinklen til -90 grader og distnce efter behag (prøv at starte med 100)

Ctrl+klik på laget med det hvide så får du en selection (måske en warning om at du ikke kan se den. Men den er der så sig ok til den)

Marker billede-lage og tryk ctrl+l for levels. Det er nelig nu du skal lege med farverne. Der er 1000 muligheder.., så her skal du også prøve. I levelsdialogen trækker du i pilene så kan du se effekten. Prøv ctrl+m for curves også og se effekten Der er en skrå kurve i dialogen som du kan flytte med.

ctrl+u er hue/saturation her kan du lave virklig mange sjove ting med farverne

Gå til image->adjust hvor der er flere farvekorrigeringsmetoder.

Bemærk, jeg har ikke forsøgt at gengive måden hvorpå det aktuelle billede er lavet.., men kun ideer til hvod\'n du kan ramme noget tilsvarende ved at lege med farverne på den der udflydende måde.

Go\'  fornøjelse
Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
28. november 2001 - 02:53 #8
jeg syntes ikke at jeg kan få det til at virke
Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
12. december 2001 - 23:30 #9
Jeg lukker og slukker nu