Avatar billede pdj Novice
27. november 2001 - 09:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vælg mellem flere domains ved opstart

Jeg har en labtop jeg bruger på flere lokationer der har hver deres domain. Med NT mener jeg at man ved opstart kunne vælge imellem forskellige domains, men det kan jeg ikke få w2k til? Her skal jeg altid logge ind på maskinen som admin og flytte fra det ene domain til det andet.

Kan det ikke gøres smartere?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. november 2001 - 09:18 #1
jeg mener, kan ikke huske det kører med XP, at når der kommer Logon prompten kan du så ikke udvide den ved at trykke på Options/Indstillinger ?
Avatar billede pdj Novice
27. november 2001 - 09:20 #2
(Der er samme problem på XP)

Jo, man kan godt lave en dropdown, men man kan kun vælge imellem det domain maskinen er på og så det lokale \"domain\" dvs. direkte på maskinen. Jeg kan ikke vælge de 2 andre domains som maskinen også er trusted til.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. november 2001 - 09:22 #3
hmm..det kan jeg ikke huske så :O/
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. november 2001 - 09:34 #4
Det kan du ikke umiddelbart. Men med feks. GlobeSofts\' Multinetwork Manager, kan du alligevel få det som du ønsker. Hent en trial på http://download.cnet.com/downloads/0-10062-100-6670017.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.6670017

NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2001 - 09:40 #5
du skrier bare i login navn bruger@domæne.dk
og så dit pw
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2001 - 09:41 #6
skriver
Avatar billede icejola Nybegynder
27. november 2001 - 09:52 #7
Din PC har åbenbart ikke direkte netforbindelse til de domæner du vil logge på. Du snakker om \"Trust\", som kan skabe problemer, fordi der er tale om softwareindstillinger. Du skal muligvis vælge en bestemt WINS adresse til netkortet, for at komme \'rigtigt\' på netværket.
Avatar billede pdj Novice
29. august 2002 - 11:22 #8
Jeg har ikke prøvet med det pgm du (nanog) henviser til, med jeg tror på dig :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. august 2002 - 11:36 #9
takker :)