Avatar billede arens Nybegynder
03. juni 1999 - 00:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp

Jeg har et problem med min computer og med Windows 98. Den kommer hele tiden ind og siger programet har udført ulovlig handling og lukkes osv. det er destoppen den er gal med men jeg ved ikke hvordan man fjerner den er der nogen kan hjælpe mig?
Avatar billede smolf Nybegynder
03. juni 1999 - 00:28 #1
Det lyder desværrer til du trænger til en geninstallation :O(
Avatar billede mark Nybegynder
03. juni 1999 - 01:21 #2
Dette er kun ting som du kan prøve, det er ikke sikkert at det hjælper overhovedet:
1. Prøv at køre RegClean, som kan hentes fra Microsoft
2. Under Windows-biblioteket ligger der muligvis backup af 'user.dat' og 'system.dat'. De hedder enten *.old eller *.bak (hvor * er navnet, altså 'system' eller 'user'). Prøv at gendanne dem(bare omdøb dem under Dos)!
Eller kan jeg kun give smolf ret: Geninstallation!!!
Avatar billede thoeger Nybegynder
03. juni 1999 - 07:40 #3
Problemet ligger i bund og grund i at Microsoft vil være så venlig at være bagudkompatieblt derfor har de ikke fjernet alt 16bit kode og heller ikke lavet ægte multitask, altså svømmer programmer rundt mellem hinandens resourser. Derfor er NT også meget mere stabilt!
Avatar billede mark Nybegynder
05. juni 1999 - 02:51 #4
thoeger:
...eller Linux! :)