Avatar billede bibelskolen Nybegynder
26. november 2001 - 10:59 Der er 12 kommentarer

Søge program til tekst

Tekst-søgepogram ønskes!

Det høje point antal, gives for at  UNDGÅ, forskellige søgeprogrammer, som  IKKE  opfylder de ønsker vi har.

Vi her på  www.bibel-skolen.dk  savner et rigtig godt søgeprogram!
På vore hjemmesider bruger vi www.atomz.com  og er rimelig godt tilfreds med den.
På vore computere, hvor vi har over en gigabyte tekstfiler liggende, bruger vi i øjeblikket    www.inforapid.com  den er også rimelig god MEN vi vil  MEGET  GERNE  have en der er endnu bedre!

*** Tekstfilerne ligge på vor harddisk i forskellige mapper. Der er meget stor forskel på, hvor mange filer der er i en mappe, ligesom de enkelte filers længde variere MEGET  fra  nogle få linier til 50+  A4 sider.
Søgeprogrammet skal gennemsøge i  ALLE  de filer  der er i den valgte mappe og  KUN  i  den valgte mappe!
Disse tekstfiler er ligesom dette brev opdelt i afsnit. Størrelsen på disse afsnit variere  MEGET  fra nogle få ord  til flere A4 sider.
*** Et af de krav vi har til et rigtig godt søgeprogram er, at man skal kunne indtaste 2 - 3  forskellige ord, der ikke står ved siden af hinanden, i nogen af stykkerne (afsnittene). Det vi nu ønsker er at
finde  ALLE  de  steder hvor de 2 - 3 indtastede ord  findes i det samme stykke (afsnit).
*** Det skal være muligt at scrolle frem og tilbage i teksten, således at man kan se de  foregående og // eller de efterfølgende stykker.
*** Det skal være muligt at kopiere, -  f.eks. ved at male teksten, -  ikke blot et fundet  stykke, men også  en eller flere af de foregående eller efterfølgende stykker der står i forbindelse med det fundne
stykke,  men som ikke indeholder de eftersøgte ord.
*** Der skal kunne søges både fremefter og tilbage.

Hvis du har mod på at gå igang med opgaven, men mangler nogle oplysninger er du meget velkommen til enten at skrive direkte til bibel-skolen@vip.cybercity.dk  eller gennem  eksperten

Vi giver 550 point for programmet.
Efter aftale kan vi, på betingelse af, at det er det helt rigtige program til vort behov, også ryste op med nogle kroner.

Måske skulle jeg istedet have prøvet Sharksforum, men nu prøver jeg her først
Avatar billede a_c Nybegynder
26. november 2001 - 11:02 #1
Det hører, som du selv siger, til på eventuelt http://www.sharksforum.com. Ihvertfald ikke her.

A_C
Avatar billede borrisholt Novice
26. november 2001 - 11:06 #2
Jeg tror jeg har noget på lager den kan strikkes sammen til det du har brug for .....

Skriv mig en mail på Jens@Borrisholt.com gerne med nogle eksempler på hvordanteksterne ligger etc.

Jens B
Avatar billede dkn Nybegynder
26. november 2001 - 15:21 #3
Det skulle da ikke være så svært at lave igen send noget info om hvordan teksten ser ud i en enkel fil.
Og måske lidt mere info om de søge Kriterier i ønsker.

dkn@pc.dk

Dennis
Avatar billede morten_s Nybegynder
28. november 2001 - 12:26 #4
Prøv at kigge lidt på dette produkt:

http://www.dtsearch.com/
Avatar billede dkn Nybegynder
29. november 2001 - 19:00 #5
Er det lavet?
ellers hvis i vil have det lavet så bare skriv det :)

dkn
Avatar billede borrisholt Novice
30. november 2001 - 08:45 #6
jeg er i gang... Men input modtages gerne ...

Jens B
Avatar billede rocekiller Nybegynder
03. december 2001 - 17:21 #7
Hvad er pointen i at oprettet er spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/135454) for derefter at svarer på det selv, og så opretter et nyt magen til?
Avatar billede bibelskolen Nybegynder
30. december 2001 - 09:02 #8
der er et par stykker, som ifølge de oplysninger jeg har fået, arbejder på sagen, men muligvis er de holdt op igen???
jeg har fået tilsendt et prøveprogram, som dog langt fra var færdig
jeg har downloaded dtsearch som morten s  foreslog og jeg må nok sige at det er et rigtig godt program som opfylder næsten alle mine ønsker, MEN det har en meget stor skavank det er MEGET  DYRT
jeg vil nu vente en uge eller to hvor jeg håber at høre fra de der stadig arbejder på et program, hvorefter jeg så retfærdig som det er mig muligt vil uddele pointene, hvis der er
en eller flere som stadig vil arbejde på det kan den fremtidige udvikling ske direkte
Avatar billede morten_s Nybegynder
07. april 2002 - 10:23 #9
Jeg takker for vorherres retfærdighed = 0 point

Religion er opium for folket
(Karl Marx)
Avatar billede cms Nybegynder
07. april 2002 - 13:24 #10
*LOL*
Iøvrigt tror jeg jeg har skrevet til bibelskolen at jeg havde lavet et program, der opfyldte kriterierne (dog med nogle måneders forsinkelse), men har ikke hørt mere..
Avatar billede bibelskolen Nybegynder
07. april 2002 - 19:13 #11
til  cms
jeg kan ikke huske at jeg har hørt fra dig, men for at være sikker
har jeg set mine e-mails igennem for de sidste tre måneder og jeg har
ikke kunnet finde en mail fra dig, men hvis du har et program der
opfylder de betingelser jeg stillede, vil jeg meget, meget gerne se det
med hensyn til poingene, ja så finder vi nok en løsning på det, jeg kan
dog ikke lade være med at undre mig MEGET over at du ikke efter mit
indlæg den 30 dec reagerede
Avatar billede cms Nybegynder
07. april 2002 - 19:33 #12
jeg lavede det først i februar eller deromkring. jeg troede bare jeg havde skrevet til dig dengang, men det havde jeg åbenbart glemt. undskyld for det.

jeg sender dig hermed det som jeg har lavet indtil nu. jeg er opmærksom på at den producerer en del programfejl, men dette skyldes en bug jeg stadig er i gang med at rette. hvis fejlene kommer skal du lukke programmet ned og starte det igen. fejlmeddelelsen opstår som regel når man kører programmet første gang, og når man søger på noget og der ikke er nogen matchende afsnit.
prøv først søgemaskinen af med mindre filer, og put først senere store ind, så vi kan teste dens hastighed/evner m.v.
Du skal også være opmærksom på at den laver en forholdsvis stor indeksfil, hvori afsnittene iøvrigt inkluderes. Du kan slette filerne fra harddisken efter at de er tilføjet men dette tilrådes ikke, for programmet *kan* jo komme til at udføre en handling der sletter databasen. Jeg har ikke ressourcer til at garantere andet.
Hvis du har ændringsforslag/krav til selve programmet skriver du bare, så kan jeg nok ændre på det, men jeg får rimeligt travlt i den kommende uge så du må bære over med mig :)