Avatar billede zesk Nybegynder
25. november 2001 - 22:03 Der er 4 kommentarer

msgrv32 fejl ved 98SE installation

Jeg havde engang fået viruZ på min elskede computer, og måtte slette alt... Kortsagt installere drivere, software - ALT på ny. Jeg bemærkede under 98SE installationen, når den når til \"PLUG & PLAY\". Så skriver den at msgrv32 eller noget i den retning - at der er fejl iden... hmmz, har desuden oxo problemer med en pivelyd inde i spil - hele lortet går i stå... Kan det have noget med det at gøre? Det skal lige siges, at min computer HAR virket optimalt, men da jeg nu selv har pillet ved den virker det der lydkort ikke... En ekstrem irriterende pivelyd kommer ud af højtalerne, og internet forbl. går i stå, og det gør skærm billedet oxo, men den arbejder som gall.. Den gule dims :(... Anyways, det konkrete er:
- om msgrv32 kan have noget med det at gøre? Og hvordan forhindre man det?
- Hvis du bare ved noget konkret/har været udefor noget lign. med dit lydkort, og har fundet problemet og du kan skrive konkret hvad det er... (SB Live Series)
Avatar billede sukos Juniormester
25. november 2001 - 22:10 #1
Prøv at smide dit lydkort ud fra enhedshåndtering og genstart, og ha\' drivere til lydkortet klar!
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
25. november 2001 - 22:31 #2
Har selv lige haft samme problem på mit SB Live 5.1 Downloadede den seneste driver fra www.creatives.com og installerede den oveni.
Pist no problemo :o)
Du har med garanti også haft fejl med din SB16 emulator, den melder vel ikke tilfældigvis fejl under opstart eller hur ?
Så skal du en tur i enhedshåndtering og lave en shared irq med din printer oxo . Det var den eneste måde jeg kunne få det til at virke på ...

noget andet som mange ikke ved om win98 se er at der er en fejl i softwarearkitekturen.
Installationen laver bypass i rutinen og \"glemmer\" at installere 7 stk. VXD filer . Det er der lavet et fix til . Se nærmere her :

http://freepctech.com/pc/002/files007.shtml#VXD

Det kan muligvis også give dig en del problemer.
Hent fix\'et og kør det ..Hvis alt andet glipper så lav hhv. en explorer reparation /geninstall eller en dirext-x update/geninstallation ...

Good luck ;o)

Avatar billede lazac Nybegynder
26. november 2001 - 15:57 #3
Sådan beskriver Microsoft selv funktionen af msgsrv32.exe.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q138/7/08.asp
Derfor tror jeg de foregående indlæg er på rette spor. Du skal nok prøve at få fat i en anden driver til lydkortet.
Hvis du har tålmodighed kan du jo prøve at fjerne lydkortet fra maskinen og derefter geninstallere 98, for at se om fejlen nu er væk.
Avatar billede zesk Nybegynder
01. december 2001 - 15:20 #4
Jeg har i de seneste dage eksperimenteret en del, for at få det til at virke. Først opdaterede jeg ALLE drivere, som jeg havde mulighed for at opdatere. Jeg prøvede også Fixet. Og fjernede lydkortet, og installerede 98SE igen, UDEN msgsrv32.exe fejlen. Min endelige konklusion er at det er noget med IRQ\'en at gøre - mit Graffik Kort (AGP) sidder på samme IRQ med mit netkort (PCI self.) Jeg kan ikke få dem skilt ad i BIOS\'en, og kan  heller ikke seperat i Windows, fordi den siger:\"Ændring ikke tilladt\" Jeg tror det er det, så hvis nogen har nogen tips/tricks til hvordan man skal handle IRQ problemer, så skriv venligst alt hvad i ved.

-Zesk OuT