Avatar billede macxim Nybegynder
22. marts 2000 - 16:03 Der er 10 kommentarer

HJÆLP IGEN

Dette er anden gang jeg skriver dette.
Men med flere point kan det måske vække mere opsigt.

Findes der et program til at dele EN fil på flere disketter?, hvis ja , hvor?
Avatar billede lkp Nybegynder
22. marts 2000 - 16:07 #1
Hej Macxim

Ja der gør. Du kan evt. bruge Winzip(www.winzip.com) til at "spanne" en zip fil over flere medier.

Dvs. trækker filen du vil have delt over flere disketter over i et tomt Winzip vindue. Når Winzip herefter spørger om hvor du vil gemme den nye zip fil vælger du blot a:, når du vælger a:, er bliver spanning automatisk sat til automatisk.

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede meyersweb Nybegynder
22. marts 2000 - 16:23 #2
Alternetiv til winzip:

Nu ved jeg ikke om du har dansk version af windows, men under start->programmer->tilbehør->systemværktøjer->

kan man være backup - denne funktion er ikke instaleret i alle pc'er, men hvis du har den på de to pc'er du vil flytte filer mellem (som jeg går udfra er problemet) skulle du nemt kunne ligge en 10 MB fil med på flere disketter.

jeg har med succes gjort det med en 20MB fil (photoshop - trialprogram)
Avatar billede gozar Nybegynder
22. marts 2000 - 20:18 #3
Avatar billede dar Nybegynder
22. marts 2000 - 21:28 #4
Hvis du holder - eller nogensinde har holdt - komputer for alle (skodblad), så ligger der et eller andet (skod)værktøj til det. Jeg vil påstå at det hedder noget med "packager MK1".
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
23. marts 2000 - 09:27 #5
Se http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=13404
her er flere forslag også wincommander
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2000 - 13:25 #6
arj styrer stadig - få fat i arj.exe og skriv
arj.exe a -v1440 -r -y <navnpåfilen>
Avatar billede stonefree Nybegynder
27. marts 2000 - 16:56 #7
Du kan også prøve Filespilt. Det er shareware. Det er lige til at gå til.
Du finder det her http://www.partridgesoft.com

'Stonefree
Avatar billede darkwulf Nybegynder
31. marts 2000 - 13:36 #8
Du kan finde mange programmer http://winfiles.cnet.com/apps/98/file-split.html
Avatar billede dar Nybegynder
01. april 2000 - 23:18 #9
Altså kan vi komme frem til den konklusion at der ikke findes noget godt program til splitning af filer :-9
Avatar billede lkp Nybegynder
26. september 2000 - 15:26 #10
Hej Macxim

Kan du ikke lukke spørgsmålet, eller acceptere et af svarene?

Med venlig hilsen

LKP