Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
24. november 2001 - 18:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer er der jo nok af...kan mine løses?

Jeg har erhvervet mig en router (TECOM) fra Orange + en switch (D-LINK DES-1005D).
Herhjemme i mit lille kollektiv er vi 3 computere der gerne vil dele ADSL-forbindelsen.

Det går ganske fint. Routeren har vi smidt ind i den port der hedder uplink og de andre computere er sat i hhv. port 2, 3, og 4.

Men vi har problemer med fx. Netmeeting. De personer vi ringer til på netmeeting kan godt se os, men vi kan ikke se dem. Hvad er galt? Skal jeg ind og tildele ip adresser eller så\'n noget ??

Håber på hjælp..

Steff
Avatar billede Techwork Praktikant
24. november 2001 - 18:34 #1
Det har temlig sikert noget med den sikkerhed der er opsat i din router.

Der skal sikkert åbnes op for nogle flere porte.
Har du snakket med Orange om dit problem, de kan sikkert hjælpe dig.
Avatar billede Techwork Praktikant
24. november 2001 - 18:38 #2
Jeg fant følgende på Microsofts hjemmeside:

NetMeeting uses the following Internet Protocol (IP) ports:
  Port      Purpose
  -------------------------------------
  389      Internet Locator Server [Transmission Control Protocol (TCP)]
  522      User Location Server (TCP)
  1503      T.120 (TCP)
  1720      H.323 call setup (TCP)
  1731      Audio call control (TCP)
  Dynamic  H.323 call control (TCP)
  Dynamic  H.323 streaming [Realtime Transport Protocol (RTP) over User Datagram Protocol (UDP)]

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q158/6/23.ASP
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
25. november 2001 - 13:14 #3
Jow men det er jo altsammen meget godt, men jeg forstår mig ikke så meget på de der protokoller.
Hvad skal jeg så\'n helt personlig gøre for at få skidtet til at du?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. november 2001 - 19:03 #4
Hehe så\'n helt personligt skal du sætte dig ned og ærge dig over at du har fået rigtig dårlig router fra orange..

Kort sagt, der er intet at gøre..
Avatar billede dyrby Nybegynder
31. maj 2002 - 13:12 #5
Det passer nu ikke helt... Du skal tilgå rooteren via Telnet og skrive nogle komandoer til den, den vej... Hvordan du går det kan du læse i andre spg her på experten... prøv at søge på tecom og netmeeting :)
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
31. august 2002 - 15:07 #6
tak for svaret dyrby, men jeg har prøvet med Telnet...og det virker bare ikke. Har skrevet mig komplet blå i hovedet af komandoer og det er den altså ligeglad med...og det er Orange for øvrigt også...