Avatar billede paulkj Nybegynder
23. november 2001 - 11:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Direkte kabeltilslutning kikser mellem w95 og wMe

Jeg har forgæves forsøgt direkte kabeltilslutning mellem W95 og W Me. Sat op efter alle kunstens regler, IPX på begge og der etableres også kontakt - men efter begge maskiner efter et kort øjeblik har vist meddelelsen (noget i retning af):
\" kontrollerer brugernavn og adgangskode\" afbryder gæstemaskinen (Me) og værten (95) fortæller at den venter på kontakt fra gæsten.

Men jeg har ikke defineret nogen bruger, og ejheller password. Jeg kan ikke se hvordan jeg kan definere brugernavn, hvorimod jeg har prøvet at sætte password på værten og bruge dette når der spørges hos gæsten. Hvordan finder man disse oplysninger ? W95 har en ganske god men netop her utilstrækkelig hjælp til direkte kabeltilslutning, hvorimod Me overhovedet ikke har ordet kabeltilslutning i Hjælp-funktionen.

Paul
Avatar billede klatten Nybegynder
23. november 2001 - 11:38 #1
Har du sat IP/TCP på begge?

på den ene

på den anden

Fil og udskriftdeling på begge

Avatar billede paulkj Nybegynder
23. november 2001 - 11:43 #2
Nej, jeg har ikke anført numre, blot markeret binding.
Hvor kan jeg anføre numre når jeg ikke har noget netkort og der dermed ikke kan angives egenskaber for disse ?

Ja, jeg har sat fil- og udskriftdeling på begge.
Avatar billede milo Nybegynder
23. november 2001 - 11:46 #3
hvorfor ik bare 10.0.0.1 og 10.0.0.2 som ip adr? det er nemmere at huske...
Avatar billede milo Nybegynder
23. november 2001 - 11:47 #4
eh? har du ik noget netkort? LOL
Avatar billede milo Nybegynder
23. november 2001 - 11:49 #5
putter du netkablet ind i printerporten så? haha
Avatar billede klatten Nybegynder
23. november 2001 - 11:49 #6
....ingen netkort? Er de da så forbundet med et parralelkabel eller hvad?
Avatar billede paulkj Nybegynder
23. november 2001 - 11:51 #7
Bidiretional kabelforbindelse til COM 1 på begge maskiner. Helt som anvist af Microsoft. Der er ikke behov for netkort til det.
Avatar billede donleavy Nybegynder
23. november 2001 - 11:51 #8
jeg have samme problem.
Se denne side http://www.kime.net/directcc/directcc95.htm

Du skal installere en protokol til Direkte Kabeltilslutning - f. eks NetBEUI. (Højreklik på andre computere / egenskaber / etc.)
Avatar billede donleavy Nybegynder
23. november 2001 - 11:52 #9
jeg kunne dog kun få parallelportforbindelsen til at virke, og den er meget langsom. Men det wirker da...
Avatar billede klatten Nybegynder
23. november 2001 - 11:55 #10
Jeg står af, troede det var med direkte mellem 2 netkort....
Good luck!
Avatar billede lazac Nybegynder
26. november 2001 - 13:18 #11
Jeg har lige oplevet den samme problemstilling.
Jeg forbandt en w98 og en wme, vha. null-modem kabel og på serielle porte.
Der skal først installeres en fælles netværksprotokol, hertil foreslår jeg NetBEUI da den ikke skal konfigureres. Derefter skal der installeres en netværksklient på begge maskiner, her brugte jeg MS netværksklienten. Til sidst skal fildeling slås til, jeg sikrede mig og gjorde det på begge maskiner.
Nu skulle det virke. Desværre skulle jeg flytte 150 Mb og det vil i denne sammenhæng betyde en ventetid på ca. 6 timer.
Avatar billede paulkj Nybegynder
26. november 2001 - 14:18 #12
Tak, men betyder det ikke fortsat at man skal have netværkskort i maskinerne ?

Og hvis 150 MB tager 6 timer så er det jo et spørgsmål om ikke man kan klare 25 disketter i timen, medmindre filstørrelsen er over diskettestørrelsen ?
Avatar billede paulkj Nybegynder
27. december 2001 - 09:33 #13
Jeg fik ikke svar på spørgsmålet om fortsat netværkskort nødvendigt?
Avatar billede paulkj Nybegynder
27. december 2001 - 09:33 #14
Jeg fik ikke svar på spørgsmålet om fortsat netværkskort nødvendigt?
Avatar billede donleavy Nybegynder
27. december 2001 - 13:36 #15
Du skal ikke bruge netkort, hvis du bruger Direkte Kabeltilslutning. Men du skal installere NetBEUI for at kunne bruge forbindelsen. Følg instruktionerne på den side, jeg sendte dig et link til...