Avatar billede cardia Nybegynder
02. juni 1999 - 21:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kopiere kolonner fra ark til ark

Når man kopierer kolonner fra ark1 til ark2, og kolonnerne, der er kopieret i ark1 er tilpasset i kolonnebredde, beholder kolonnerne ikke denne tilpasning, når man sætter dem ind i ark2. Er der nogen, der ved, hvordan man kopierer så kolonnebredden automatisk kommer med?
Avatar billede frankgrevil Praktikant
02. juni 1999 - 21:43 #1
Du har én mulighed for at bevare kolonnebredden ved kopiering: Det er at markere HELE kolonnen ved tryk på et af kolonnebogstaverne. Prøv det!!!
Avatar billede cardia Nybegynder
02. juni 1999 - 21:59 #2
Det virker ikke. Der kommer en meddelelse:
The information cannot be pasted because the copy area and the paste area are not the same size and shape!!

Desværre!
Avatar billede cardia Nybegynder
02. juni 1999 - 22:02 #3
Jeg har lige prøvet igen og det virker hvis man markerer kolonnerne op i ark2, før man sætter ind.
Dog har jeg jo ikke altid brug for at få alle rækker i kolonnen kopieret med fra ark1, så problemet er ikke løst.
Avatar billede frankgrevil Praktikant
02. juni 1999 - 22:05 #4
I så fald er der ingen løsning, bortset fra (evt. vha. en makro) at aflæse kolonnebredderne i det ene ark, og siden justere de tilsvarende kolonner i det andet ark. Du skal bruge funktionen Formater->Kolonne->Bredde.
Avatar billede jbc Nybegynder
03. juni 1999 - 07:58 #5
Excel vil ikke kopiere formatering af kollonnebredden med over i et nyt ark. Hvis nogen har en løsning på det problem, er jeg også meget interesseret i at høre løsningen.