Avatar billede fritzz Nybegynder
02. juni 1999 - 20:52 Der er 25 kommentarer

"Syg" Plextor brænder!

Min Plextor brænder (PX-R412C) er blevet "syg". Når jeg starter min computer blinker både læse og brænder lamperne, og hvis det endelig lykkedes for mig at få en blank CD-R ind i den er jeg næsten sikker på at få en skoddet CD! Kan det være firmwaren der skal opgraderes (jeg har 1.04 nu), eller er det et spørgsmål om mit operativsystem (win 98). Udover brænderen har jeg også et Plextor læser drev (PX-32TS), begge dele er tilsluttet en Adaptec AVA-2902 SCSI controller. Jeg har tjekket terminationen, og prøvet med masser af forskellige brænderprogrammer.

Fritzz.
Avatar billede bubby Nybegynder
02. juni 1999 - 21:12 #1
Jeg tror du bliver nød til at formatere din hd og lægge alt ind forfra, jeg har også prøvet at have sådan nogle fejl med min brænder, men det hjalp hos mig, ellers kan du cheke om der måske siider et løst kabel inde i computeren
Avatar billede tomb3 Nybegynder
02. juni 1999 - 21:13 #2
Hvad med at opdatere med en ny firmware ? Hent en på www.plextor.com
[Vælg America, da Europe ikke virker]

Hvordan du opdatere, står også på siden.

Info om din brænder:

PLEASE REFER TO THE PLEXTOR MANAGER MANUAL FOR INSTALLATION, USE, AND
OTHER FEATURES OF THE SOFTWARE.  THE MANUAL WAS PROVIDED WITH YOUR
PLEXTOR DRIVE.

PLEXTOR MANAGER 96 v1.73

NEW FEATURES/FUNCTIONS:
1) Added support for UltraPleX 40Wide, model number PX-40TSUW.
2) Added support for PleXWriter RW 4/2/20, model number PX-W4220T.
3) Added support for Digital Audio in Windows 98 with USB Speakers.

  Please see the USB.DOC file for details.

4) Added a new feature in AudioFS.  Now, you can select the WAV file in
  explorer or My Computer.  Then click on the right mouse button and
  select Play.  Your Sound Player will automatically launch and begin to
  play the WAV file you selected.  In older versions, to play a WAV file you
  had to double click on the WAV file you wanted to listen to.  Or, you had
  to start a Sound Player on your system and select the file you wanted to
  hear.
5) Added a new feature in AudioFS.  When AudioFS is enabled, you can select
  a drive letter for your Plextor drive with a music CD and click on the
  right mouse button.  Then you can select Play.  This will launch your Sound
  Player and play the whole disc.

BUG FIXES:
1) Fixed a bug in AudioFS.  At the start of the WAV file there was a noise
  spike.  This noise spike could be heard during playback of the file.
2) Fixed a bug in AudioFS.  The left and the right audio channels in the WAV
  files were out of phase.
3) Improved implementation of AudioFS.  Now all extracted WAV files in
  AudioFS are same identical size as extracted WAV files in Plextor's
  Audio Capture program.  Before they would be different by approximately
  44 bytes.

PLEXTOR MANAGER 96 v1.72

NEW FEATURES/FUNCTIONS:
1) Added support for PlexWriter8/20, PX-R820T.

BUG FIXES:
1) Fixed a bug in Audio Capture Utility.  This bug occurred only on systems
  where hard disk is larger than 4 GB.  If Plextor Audio Capture utility
  was used to extract a track to the hard disk, a message said that there
  is no space on hard disk even if there was space.
2) Fixed a bug in Audio Capture Utility.  When extracting the last track
  from CD Extra discs, the last track was selected to be captured, a
  portion of the data session (second session) was also captured.  This
  would hang Plextor Manager 96.
3) Fixed bug with DiscDupe on Win 95/98 systems.  This was broken in version
  1.71.  Newer version of ASPI from Adaptec had to be installed to resolve
  this issue.  Now it is not necessary because we fixed this bug.  Although
  we still recommend having the latest available ASPI to be installed on
  the system.
4) Disc Info in Plextor Manager 96 had a bug with older format of CD-I discs
  where the first session was a hidden session.  The discs were recognized
  as Enhanced CD format.  It is now recognized correctly as CD-I format CD.
5) Disc Info in Plextor Manager 96 had a bug with some VideoCD discs.  The
  discs were recognized as CD-ROM format discs.  It is now recognized
  correctly as VideoCD format CD.
6) Fixed a bug in Disc Info when recognizing CD Extra format discs.  They
  were listed as CD Plus format.  CD Plus is not the correct name for this
  format.  It is now recognized as CD Extra.

PLEXTOR MANAGER 96 v1.71

NEW FEATURES/FUNCTIONS:
1) Add support for the UltraPleX 40Max, PX-40TS.

BUG FIXES:
1) Fixed bug with Audiofs.  Could not use Sound Recorder, SNDREC32, to play
  Audio CDs when AudioFS was enabled.

PLEXTOR MANAGER 96 v1.70

NEW FEATURES/FUNCTIONS:
1)  AudioFS:
This unique feature of Plextor Manager utilizes one of the well-known
capabilities of our CD-ROM drives, Digital Audio Extraction [DAE], and enables
Plextor owners to view and browse CD-Audio discs as *.WAV files.  AudioFS
allows users to drag and drop these *.WAV files to other applications.  The
extraction occurs automatically.

AudioFS works only in Windows 95 and Windows 98.  It is not supported in
Windows NT.  Plextor drives that are supported by this feature are 4.5x, 8x,
or faster drives.  Plextor CD-R drives are not supported by AudioFS.  Other
manufacturer's drives are also not supported. Please refer to the AUDIOFS.DOC
file for the latest information regarding AudioFS and its use.

2)  ASPI for Windows NT:
Plextor Manager installs Plextor's own ASPI Manager in Windows NT.  Windows NT,
unlike Windows 9x, does not have an ASPI Manager in the operating system.  By
installing our ASPI Manager, you can bring out features of our Plextor Manager
and other software utilities as well as other special capabilities of Plextor
drives in a Windows NT environment.  Plextor's ASPI is used when a host
adapters ASPI manager is not present.  For example, when an Adaptec ASPI
Manager is not present.  Adaptec's ASPI Manager can only be installed on a
Windows NT system if Adaptec products are present.  If an ASPI Manager already
exists, Plextor Manager does not install its ASPI manager.

3)  Plextor Audio Capture 96:
A new function was added to our existing Audio Capture utility.  Command line
parameters can now be used from the RUN menu or from a DOS window.  These
parameters allow a user to extract from multiple devices, multiple audio
tracks and save them to a WAV file on the hard disk.

Usage:  pcap96.exe /ID=x /T=x /F=x </N=x> </HA=x>
        /ID=    SCSI ID of the CD-ROM used to capture audio
        /T=    First track number to start with capture
        /F=    File name of captured track
        /N=    Number of tracks to capture starting with first track
                selected (optional)
        /HA=    Host Adapter ID if multiple adapters exist in the system
                (optional)

4)  CHANGED THE FILENAME OF CAPTURED AUDIO TRACKS WITH AUDIO CAPTURE UTILITY:
When using older versions of Plextor Manager/Audio Capture utility to extract
audio tracks from an Audio CD, WAV files were saved with filename track1.wav,
track2.wav, etc....  Starting with this version, the default name of saved
files in is track01.wav, track02.wav, etc....

BUG FIXES:
1)  The prefetch buffer for the PlexWriter, model PX-R412C, was incorrectly
    displayed.  We corrected this oversight in version 1.70 to display the
    correct value of 2048K.
2)  DiscDupe had a bug during 1x and 2x duplication in Disc-At-Once mode.
    This was fixed in DiscDupe version 1.35 which is part of Plextor
    Manager 96 version 1.70.

Plextor can be contacted at:

PLEXTOR USA
4255 Burton Dr, Santa Clara, CA 95054
Phone: 408-980-1838 FAX: 408-986-1010 BBS: 408-986-1569
Toll Free: 800-886-3935 eMail: SUPPORT@PLEXTOR.COM

PLEXTOR JAPAN
Kyodo Building,
1-4-21 Yaesu, Chuou-ku, Tokyo 103
Phone: 81-3-3517-8061 FAX: 81-3-3517-8065

PLEXTOR EUROPE
Excelsiorlaan 1, B-1930 Zaventem, Belgium
Phone: 32-2-725-5522 FAX: 32-2-725-9495 BBS: 32-2-720-4957
eMail : Plextor.Europe@Infoboard.be
Avatar billede bubby Nybegynder
02. juni 1999 - 21:17 #3
Jeg tror ikke det er firmwaren, hvis brænderen har virket før
Avatar billede fritzz Nybegynder
02. juni 1999 - 21:18 #4
Jeg har prøvet at formatere min HD, og jeg har tjekket kablerne masser af gange, men jeg må hellere få updateret firmware.
Avatar billede fritzz Nybegynder
02. juni 1999 - 21:21 #5
Brænderen har virket før, men det har været meget op og ned.
Så vidt jeg husker havde jeg ingen problemer under win 95
Avatar billede tomb3 Nybegynder
02. juni 1999 - 21:21 #6
En anden ting, det sikkert også kunne være, var at brænderens jumpere sidder forkert!! Jeg har selv prøvet dette!
hvis du har 2 enheder på dit SCSI kabel, f.eks. en brænder og et cd-rom drev, så skal cd-rom drevet stå som master og brænderen som slave
Avatar billede fritzz Nybegynder
02. juni 1999 - 21:22 #7
Jumperne skulle sidde korrekt, med CD drevet termineret.
Avatar billede fritzz Nybegynder
02. juni 1999 - 21:23 #8
Hvordan sættes brænderen som slave?
Avatar billede fritzz Nybegynder
02. juni 1999 - 21:26 #9
Hvis jeg skulle formatere min HD, hvad ville så være at foretrække: win95 eller win98?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
02. juni 1999 - 21:27 #10
CD-rom som MASTER!
bag på drevet, er der en lilel sort dins
[] = jumper, som kan flyttes.

Dette er der også bag på brænderen!

Det kræver du tager brænderen og cd-rom drevet ud af toweret. Der er en lille tegning på hvert drev, der viser hvad der er hvad

/Paul
Avatar billede fritzz Nybegynder
02. juni 1999 - 21:28 #11
Jeg ved godt hvad en jumper er, og jeg ved også godt hvordan de flyttes! Og der er vel ingen grund til at pille drevene ud af kabinettet, bare for at flytte på jumperne.
Er det terminationen du mener?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
02. juni 1999 - 21:34 #12
Hvis man ikke ved hvordan de skal side, så er der en grund til at pille drevene ud at kabinettet

Avatar billede fritzz Nybegynder
03. juni 1999 - 10:37 #13
Jeg ved godt hvordan de skal sidde, og de kan sagtens flyttes uden at man piller drevene ud af kabinettet!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
03. juni 1999 - 15:46 #14
JA DE KAN!!!!!!!!!
MEN IKKE FOR FOLK DER IKKE VED DET!
LAD NU VÆR MED AT SPILLE SÅ FANDENS FORNÆRMET, FORDI MAN VIL HJÆLPE LIDT!
Avatar billede fritzz Nybegynder
07. juni 1999 - 21:37 #15
Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet dig, tomb3, det var ikke sådan ment!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
07. juni 1999 - 21:58 #16
Hehe okey :)
no problemo
Avatar billede fritzz Nybegynder
07. juni 1999 - 22:09 #17
Men jeg er altså sikker på at det ikke er jumperne, så jeg må prøve at formattere min HD. ÆV!
Avatar billede lasse1 Nybegynder
10. juni 1999 - 00:21 #18
Gå på apoteket og spørg efter smertestillende det kan godt være at du skal have en recept fra din forhandler! :)
Avatar billede fritzz Nybegynder
10. juni 1999 - 12:46 #19
Jeg har stadig nogle af de samme problemer som før. Brænderen brænder halvdelen af en CD, hvorefter brænderlamperne slukkes, og computeren går ned!!!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
10. juni 1999 - 17:31 #20
Hvis du har prøvet det nyeste firmware, og det ikke hjælper. Skal du sende den tilbage til din forhandler med kvitering (hvis den ikke er over 1 år gammel) Så har de bare at bytte den! Du skal selvfølgelig sende en fejlbeskrivelse med :)

Gør det !-)
Avatar billede bjo Nybegynder
12. august 1999 - 23:06 #21
Da der er tale om SCSI drev er det noget gylle at tale om master/slave dette fænomen bruges kun under (E)ide. På SCSI bruges ID fra 0-7 og de skal være forslellige på hver enhed. Jeg har haft samme problem med både en Yamaha og med en Sony brænder og i begge tilfælde skyldes det at jeg skulle kopierer over HD og at det skulle være en rimelig hurtig HD der ikke var for fragmenteret da brænderen er afhængig af at der kommer en konstant datastrøm.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. september 1999 - 03:17 #22
bjo> Hehe det fandt jeg oxo ud af (mht til SCSI og master/slave ... sorry!>

frotzz> Hvad brænder du fra ?
HD/CDrom (SCSI/EID?)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
28. september 1999 - 23:44 #23
fritzz > Har du fået brænderen til at virke ?
Avatar billede nicolaj Nybegynder
09. december 1999 - 21:04 #24
jeg har lige købt en brænder en plextor px-r820ti og alle lamperne lyser hele tiden og den installere sig ikke selv i windows

hvordan kan det være???
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2001 - 20:00 #25
HVAD MED AT LUKKE DET HER SPØRGSMÅL, DET HAR VARET I NÆSTEN 2 ÅR.............