Avatar billede lillelene Nybegynder
22. november 2001 - 13:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Transparent baggrund

Jeg er nybegynder i 3D studio max, så jeg håber ikke mit spørgsmål er for dumt :-)
Hvordan laver man en transparent baggrund i 3D studio max???
Avatar billede zerohero Nybegynder
22. november 2001 - 15:04 #1
Transparent? - mener du gennemsigtigt (lige som gif-filer) eller at baggrunden er eksempelvist rødt og går over i eksempelvist blåt? (som en himmel hvor solen er ved at gå ned)
Avatar billede bergeren Nybegynder
22. november 2001 - 16:10 #2
Hvis du mener gennem sigtig: tryk M(materiel) når du har markeret figuren der skal farves. Find opacity og sæt den op. Eller fin visibility og sæt den ned.
Avatar billede lillelene Nybegynder
23. november 2001 - 08:41 #3
Ja jeg mener gennemsigtig. Jeg skal have lavet baggrunden gennemsigtig, fordi at min animation skal ind på en anden baggrund i Director.
Avatar billede zerohero Nybegynder
23. november 2001 - 15:01 #4
Jeg mener ikke du kan gøre det direkte i 3D Studio Max men hvis du er i besiddelse af Adobe PhotoShop så prøv at gøre følgende:

1. Render dit billede i 3D Studio Max med en ren baggrundsfarve eksempelvis: blå.(du bør nok fjerne flue-benet ved Anti-Aliasing under sektionen Anti-Aliasing i din Render Options)

2. Gem billedet som eventuelt BMP eller hvis muligt som GIF format.

3. Luk 3D Studio Max og Åben PhotoShop (indæs dit renderet billede).

4. Markér din baggrund (den blå farve) og tast Delete på dit tastetur. Vælg nu \"Save For Web...\" i hovedmenuen. Under settings vælg Gif format og definere antallet af farver du ønsker i dit billede (max 256) og afslut med knappen OK.

5. Gem nu dit billede et passende sted på din harddisk.

Vuptiiii så ledes kan det gøres... Jeg siger ikke det er den perfekte løsning men den virker!

ZeroHero