Avatar billede bornholme Nybegynder
22. november 2001 - 10:24 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

ADSL tdk

Jeg har det problem at jeg kun kan få TDC ADSL. Jeg ved ikke helt hvilken adsl løsning jeg skal vælge.

Jeg har 2 krav:
1: Fast Ip.
2: Router (Der ik er låst!).

Jeg ved at proaccess løsningen har både Router og Fast Ip, men den router man får er \"låst\" eller man for ik password\'d til den.

Så er der også Boomtown adsl hvor man både for fast ip og en nice cisco router. Men det kan men kun for som 512/512 løsning, og jeg har ikke penge eller brug for en så stor båndbredde.

Jeg ved at dette spørgsmå har været her 100gange men please hjælp alligevel :)
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 10:27 #1
få proaccess, og køb din egen router, eller få den åbnet og brug en pc som router, eller åben den alligevel.
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
22. november 2001 - 10:28 #2
Hvorfor kan du kun få TDC ?? CC har da fået lov til at bruge Delt kobber løsningen. Jeg har bedt om overdragelse præcis på det grundlag..

Give them a call... Mange gange siger TDC bare at det ikke kan lade sig gøre, selvom det kan ...
Men sårn er livet
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 10:30 #3
CC\'s kvalitet er dårlig i forhold til TDC; og CC censurer f.eks. newsgroups osv.
Avatar billede nobbod Nybegynder
22. november 2001 - 10:30 #4
Hos TDC adsl kan du få 256/128 med router og den er ikke låst (har det selv)
Avatar billede shitcode.dk Nybegynder
22. november 2001 - 10:36 #5
drop tdc.... cybercity rules
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 10:36 #6
Vælger du TDC NetExpress, for du en speedstream 2601 router med, og den er faktisk kanon, Det er meget simpelt at sætte FTP og WEB servere op på den og den kører overdrevet stabilt..

Cisco routere er også rigtig gode men det er et helvede at sætte NAPT og NAT op
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 10:37 #7
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 10:37 #8
shitcode: jajaja og du vrøvler.

sofus: netexpress er dynamisk ip.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 10:38 #9
cybercity ruller ingen steder, de er da det største Fætter BR firma.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 10:38 #10
disky: Nej,
Avatar billede snowball Novice
22. november 2001 - 10:43 #11
disky: Er det din egen erfaring, eller har du bare hørt nogen sige det !? Jeg er dybt uenig med dig! Jeg har efterhånden haft Cybercity ADSL i næsten 1 år og jeg har aldrig haft problemer der er værd at snakke om ! Oppetiden ligger meget tæt på de 100% og hastigheden er som den skal være ! Oven i købet bruger CC en ordenlig router som man selv har fuld kontrol over uden at skulle punge ud med en masse penge, og hvis man ellers gider at bruge 5 min. på at sætte sig ind i hvordan man bruger den, så er den også meget let at sætte op ! Desuden kan man jo også Booste hos CC - genial ting ;D

Snowball
Avatar billede snowball Novice
22. november 2001 - 10:44 #12
Kunne så fristes til at spørge -sofus- om det samme !? ;)

Snowball
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 10:48 #13
snowball:

har i lang tid været kunde hos CC, og der var ikke andet end bøvl.

1. konstant regning problemmer.
2. dålig oppetid
3. censur i newsgroups (størrelse)
4. elendig kundeservice

Så nu har jeg Proaccess 512/512 og af gode ting kan jeg sige:

1. Aldrig regnings problemmer
2. har kun haft minimal nedetid pga kabelbrud
3. ingen censur
4. udemærket kundeservice
5. hamrende stabil

at routeren er låst er ikke noget problem overhovedet. og i modsætning til CC routeren er der indbygget HUB

Og flere af mine venner som har CC har samme problmmer med dem, så som sofus siger \'cybercity ruller ingen steder, de er da det største Fætter BR firma. \'

Og den største fare ved CC er at de konstant siger at fejlen er hos TDC, som siger den er hos CC.
Altså men er fanget imellem to firmaer.

Husk man får hvad man betaler for,

CC billig = elendig kvalitet
TDC dyrere = bedre kvalitet.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 10:56 #14
Cisco er kendt som kongen af routere, Men personligt synes jeg at speedstreamen er bedre, den er lige så stabil, og den er meget nemmere at konfigurer.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 10:57 #15
Hvad er det lige det fede er ved at booste sin ADSL ?
Avatar billede snowball Novice
22. november 2001 - 10:58 #16
disky: De problemer du nævner med CC, er jeg overhovedet ikke stødt på !

1. Fast pris hver måned - girokort ind ad døren - ingen problemer der ! (sådan var det desuden også da jeg havde DUN hos dem!)
2. Heller ingen problemer der. Har været under 5 timer på ca. 1 år.
3. Kender jeg ikke noget til da jeg ikke bruger newz til Warez og den slags ;o)
4. Har som sagt aldrig problemer, så jeg har ikke været i kontakt med deres kundeservice. Dog har jeg et par gange stiftet bekendtskab med deres ganske udemærkede Support side på nettet !

Så jeg vil personligt (som det er nu) altid vælge CC frem for TDC !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
22. november 2001 - 11:00 #17
-sofus-: Hvis man nu f.eks. lige mødes nogle stykker til et lille LAN, så er det jo meget godt at man lige for en periode på 1, 3 eller 7 dage kan booste sin f.eks. 512/128 til en 2048/512 for ikke ret mange penge !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 11:00 #18
tjae, kan kun sige at Stofa 1 MB til 200 kr tisser på både TDC og CC. Bare ærgeligt at jeg ikke kan hente flere film denne måned. Buhuu...:P
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 11:00 #19
1. havde jeg også med deres isdn flatrate halløj, så kom der 3 regninger for en måned, og trussel om inkassor osv. Først da jeg truede med politianmeldelse faldt de ned på jorden.
3. Nu findes der også andre ting i newsgroups end ulovlige ting.

Har du nogen sinde haft TDC ?

p.s. boost af linien er temmeligt ubrugeligt, jeg henter 4.8 Gbyte i døgnet hvis jeg ønsker det.
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 11:02 #20
el_barto:

Stofa er kun til mini surfere.

Du kan KUN hente 4 gbyte, derefter koster det en formue.

Jeg kan hente 4.8 Gbyte i døgnet hver dag !!

Stofa er også for ustabilt, i performance.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 11:02 #21
ok, jeg kører bare 2048/512 hele tiden, så er der ikke så meget fidus ved det
Avatar billede bornholme Nybegynder
22. november 2001 - 11:02 #22
Jeg ved godt at NetExpress er dynamisk, men jeg har hørt alt muligt om at der findes NetExpress2 hvor man både for router og fast ip. Men uanset hvad, lad nu vær med at diskutere CC for at kan jeg ikke få!
Avatar billede shitcode.dk Nybegynder
22. november 2001 - 11:02 #23
Får lige at forsvarer cc lidt:

Jeg har 384/384 erhverv, jeg har aldrig haft problemmer med regningerne og det har aldrig været nede (ikke hvad jeg har lagt mærke til).

Og så kunne jeg ikke leve med at jeg ikke kunne natte min router.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 11:03 #24
Stofa er det ikke kun for jyder ?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 11:04 #25
bornholme > Jeg har en NetExpress 2048 med router og fast ip. Det var standart da jeg fik det og jeg mener også det er det idag
Avatar billede bornholme Nybegynder
22. november 2001 - 11:06 #26
sofus> ok men det står der bare ikke en skid om på netexpress\'s side! hvordan har du få fået det?
Avatar billede snowball Novice
22. november 2001 - 11:06 #27
el_barto: Stofa er et udemærket alternativ hvis man bor et sted hvor man kan få det. Men som du selv skriver, så kan man ikke bare hente løs. 4GB pr. måned er ikke ret meget (det bruger jeg på 1 dag hvis det går lidt vild for sig ;o))

disky:

1. Som sagt ingen problemer hos mig !
3. Ja måske lige en enkelt gruppe eller 2 ;)

Ja, jeg har haft TDC, men ikke til ADSL !

Mht. CC Boost, så har du jo åbenbart linien til det hele tiden, men er det jo langt fra alle der har råd til at ha\' det hele tiden, og for dem (og i situationer som den jeg nævnte tidligere) så er Boost en meget go\' ting !

Snowball
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 11:09 #28
snowball -> med en 384/384 kan du ikke downloade 4 gb på et døgn (:
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 11:10 #29
disky> hehe tør øjnene og tag en kiks. Der er forskel på at surfe og downloade film/warez/mp3

Du kan ikke bruge 4 GB på at surfe. Det er en fysisk umulighed.

Jeg glæder mig over at hvis jeg endelig skal downloade noget fornuftigt sker der med 125-130 KB/sek

Film og spil kan man jo købe ;)
Avatar billede snowball Novice
22. november 2001 - 11:10 #30
-sofus-: Hvor har jeg skrevet at man kan det !? ;)

Snowball
Avatar billede -sofus- Nybegynder
22. november 2001 - 11:11 #31
4GB pr. måned er ikke ret meget (det bruger jeg på 1 dag
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 11:13 #32
Tjae, jeg er tilfreds med de 200 kr om måneden. Jeg vil ikke op og betale min. 350 kr for en dødssyg forbindelse.
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 11:27 #33
el_barto:

Det skal du jo sige med den dårlige forbindelse du har.

Jeg streamer radio, og tester ofte nye linux distributioner osv.

Men når dit forbrug af internettet ikke er mere end eksperten er det jo fint til dig. Men vi andrer bruger det profeesionelt.

Jeg henter hverken warez (jeg køber mit software)
Film er sgu for dårlig kvalitet i divx, jeg har råd til at købe dvd\'ere.
Og mp3 hvorfor skulle jeg dog det ? Jeg har cd\'er selv.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 11:30 #34
disky> \"Men vi andre bruger det professionelt\" ja, du er nemlig så professionel! (Burde du ikke arbejde nu)

Haha...

Jeg bruger nettet ca 6-7 timer om dagen, jeg henter den musik jeg vil, hører ikke netradio (der er faktisk opfundet en rigtig radio)
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2001 - 11:31 #35
at du er misundelg på mig kan jeg godt forstå :)
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. november 2001 - 12:59 #36
Hverken CC , WOL, TDC styrer, Du kan nemlig ikke regne med hvem der er dårligst....da der er masser af mennesker der har haft problemer med alle sammen.  Så man kan ikke sige hvem der er bedst.

Men find ud hvem der har den linie du vil ha` og så tag den, lad være med at tænke på hos hvem det er.

Jeg har selv Cybercity, og er godt tilfreds, med at man har fast Ip og selv kn åbne de porte der skal åbnes.

Men kig på priserne og hvad de ellers tilbyder og vælg den du mener har de ting du gerne vil have.

MVH
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. november 2001 - 13:04 #37
Disky ..og det med du har haft problemer med CC, og sviner dem til.....på en måde kan jeg godt forstå det......Men du finder da lige så mange, om end ikke flere der sviner TDC til, fordi de har haft problemer med dem...

Men kan være uheldig at få problemer med hvem som helst som udbyder......

Det samme som med computere....der kommer af og til også altid et problem....

Så Tør øjenene og spis din kiks som EL BArto skrev

MVH
Avatar billede hologram Nybegynder
22. november 2001 - 16:22 #38
Guys, guys...
Slap dog af!

Det er ligesom meningen at vi skal hjælpe folk her, det er ikke et eller andet diskussionsforum... Tag den her diskussion i nogle news eller noget, den får alligevel aldrig en ende!

bornholme:
TDC udbyder Bredbånd|ADSL, og der kan du få en fast IP og købe en router til 1800 kr. (hvilket egentlig er ret billigt)
Det har jeg gjort, og jeg er indtil videre yderst tilfreds med det hele.
Kig på http://www.teledanmark.dk/adsl =)
Og sig til hvis der er andet du vil spørge om.

/Hologramse