Avatar billede ziko Nybegynder
22. november 2001 - 09:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL?

Hey
Jeg overvejer at købe ADSL men jeg har hørt at man kan få ved teledanmark hvor der både er telefon abbonnement med. Så er det jeg vil høre:
Er det rigtig at man kan snakke så meget du vil hvis man kobler telefonen til computeren og via adsl\'en???

Mvh Morten
Avatar billede access-idiot Nybegynder
22. november 2001 - 09:28 #1
Nej, det er det ikke... Hvis du vil kunne snakke på den måde skal du bruge en mikrofon til computeren og et eller anden program som understøtter dette.
Avatar billede svenben Nybegynder
22. november 2001 - 09:28 #2
Nej ADSL Linien kan kun bruges til dataoverførelser.
Men du kan bruge en microfon og chatte via din PC
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 09:29 #3
hvis du bruger IP telefoni så ja, men det kræver normalt at folk i den anden ende også er på nettet.

Hvis du bruger telefonen på normal vis, så skal du betale minuttakst.
Avatar billede ricky Nybegynder
22. november 2001 - 10:01 #4
det skal lige siges at TDC rent teknisk sagtens kunne lade telefonien kører via ADSL - men de føler åbenbart at der ikke er penge i det - og som vi alle ved - så længe TDC ikke bliver presset gør de ikke noget der kan forringe deres indtjening.
Hvilket jo er prisen for at give et privat teleselskab monopol til at håndtere telefoni-infrastruktur. Så det kan I takke jeres politikere for :-)
Avatar billede krofar Nybegynder
24. november 2001 - 03:20 #5
Ricky>> Du bor måske ikke her i landet?
Avatar billede ricky Nybegynder
24. november 2001 - 12:24 #6
krofar>> ok - Så det kan VI takke vores politikere for :-)
Avatar billede krofar Nybegynder
24. november 2001 - 13:22 #7
:-)