Avatar billede gmusik Novice
02. juni 1999 - 16:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sendmail i NT

Jeg har søgt her og der og alle vegne for at finde ud af hvordan kan man få en NT server til at sende en mail som man kan med en UNIX server, jeg skal bruge det til en webkalender, som er skrevet i Perl..

til unix skriver man /usr/sbin/sendmail

hvad gør man hvis det er NT

Er der nogen der kender til det?

Jeg takker på forhånd.

Allan!
Avatar billede hojben Novice
02. juni 1999 - 16:24 #1
Installer SendMail for NT på din server.. Samme måde..
Avatar billede gmusik Novice
02. juni 1999 - 18:27 #2
Jeg har et hotel ved NETsite, så det er ikke min egen server, og det er der jeg er på en NT server, jeg kan vel ikke installere Sendmail for NT der.., hvis jeg kan, vil jeg gerne ha´ fremgangsmåden...
Avatar billede hojben Novice
02. juni 1999 - 18:33 #3
Gmusik >> Nope... Det er NETSite der skal installere det på serveren.... Men kom dog over til os (netcentralen.dk) vi bruger det.... kan du ikke bruge unix's sendmail???
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
02. juni 1999 - 19:44 #4
Der skal ikke angives en sti til sendmail under NT

Jeg har selv et site ved Netsite, og mener det allerede er installeret, ellers kan du jo spørge om de ikke vil, de plejer nemlig at gøre det (det er godt nok kun ASP komponeter jeg har spurgt om)
Avatar billede hojben Novice
02. juni 1999 - 19:48 #5
hvis det ikke er installeret, skal I ikke forvente at de gør det, da det ikke er helt gratis.. Sendmail på NT fungerer med FP Ext. Formmail er en anden sag...
Avatar billede gmusik Novice
03. juni 1999 - 09:27 #6
Jeg tror ikke Netsite har det inde, men jeg valgte dem, for jeg synes prisen var rimelig. Jeg kan ikke bruge unix´s sendmail, jeg har prøvet,men indtil videre må jeg jo klare mig så godt jeg kan, man kunne jo prøve at kigge på Netcentralen senere. Formmail er nok ikke helt det jeg skulle bruge ... Men ellers tak for svarene..
Avatar billede ask Nybegynder
08. juni 1999 - 08:29 #7
Brug Net::SMTP modulet. Det kan hentes fra CPAN.

Avatar billede gmusik Novice
08. juni 1999 - 11:25 #8
Det kunne jeg prøve....tak
Avatar billede andpal75 Nybegynder
17. juni 1999 - 11:15 #9
NETSite installerer IKKE sendmail. Jeg har spurgt om jeg kunne de ville installere sendmail, og det vil de - af princip - ikke. Ellers er NETSite såmænd flinke nok...