Avatar billede therese Nybegynder
20. marts 2000 - 15:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

forskel mellem java. c++ og vb

Jeg vil gerne vide, hvad forskellen er mellem java, c++ og vb er. Jeg er helt grøn, og vil gerne vide, hvad forskellen er mellem de tre, hvad fordelen er ved dem hver især, samt i hvilke situationer, det ene programmeringssprog er bedre at bruge end det andet.
Avatar billede jnie Nybegynder
20. marts 2000 - 16:25 #1
Forskellen er til at overse, de stammer alle fra BASIC :)
Avatar billede stigc Nybegynder
20. marts 2000 - 17:03 #2
c++ er hurtigst
java er platfomrsuafhængig hvis rigtig progtrammmeret.
vb er nemmest

De kan allesammen programmere windows-applicationer.

Til spil og ligende bruges mest c++.

Java kan endvidere bruges til Internettet

Visualbasic kræver kan ikke fåes med en gratis compiler. De andre findes der freeware programmer til.....
Avatar billede stigc Nybegynder
20. marts 2000 - 20:45 #3
Avatar billede gnarf Nybegynder
21. marts 2000 - 08:28 #4
Desuden er Java mere "rent" end C++ er.

Nogle af C++'s styrker er samtidig sprogets styrke. Man kan stort set ALT i C++, og derfor kan det være ufattelig svært at læse andres kode i C++.

Det er ikke tilfældet i Java som er nyere end C++, Kode er her nemmere at læse, og jeg vil påstå at det også er nemmere for "nybegyndere" at starte her.

Og så er jeg stort set enig med stigc om at C++ er hurtigere end Java. Der er dog undtagelser. Java er f.eks. utrolig stærkt til serverprogrammer.
Avatar billede ricki Nybegynder
21. marts 2000 - 17:56 #5
Hey glemmer i ikke den vigtigste detalje? -C++ og Java er objekt orienteret, som er når man først kan det ikke kan undvære.

Java leveres også med en stor "værktøjskasse" hvor man i C++ skal til at lave sine værtøjer selv. Men det betyder ikke at Java er bedre, jeg vil give jer andre ret i at der er hastighedsforskel på de to sprog, så hvilket sprog man vil bruge kommer meget an på hvad man skal lave.