Avatar billede bmc Nybegynder
20. november 2001 - 19:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

apache og resin

Hvordan for jeg både apache og resin til at benytte port 80?? så jeg er fri for at skive localhost:8080 hver gang jeg skal køre en jsp fil.
Avatar billede ricki Nybegynder
20. november 2001 - 20:25 #1
Hvis du læser dokumentationen til Resin, vil du finde svar på dette...
-Det er noget med at du skal installere et modul i apache og ændre lidt i dens konfigurationsfil.
Men det er faktisk ret godt beskrevet i dokumentationen, og det er ikke ret svært
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 08:26 #2
I din resin/bin skuffe ligger der nogle .exe filer en af dem (skifter fra version til version) spørger om du vil integrere Resin i apache/iis/netscape webservere vælg apache, og godkend, så er apache konfigureret.

Men jeg kan poste min httpd.conf fil så kan du selv kigge men den er ret lang.
Avatar billede bmc Nybegynder
21. november 2001 - 11:36 #3
Jeg har prøvet setup filen, når jeg køre resin skriver den følgene i promten:
Starting Resin on....bla bla
http can´t bind to *:80. check for conflicting servers.
...

Nogle idéer??? ellers prøv at sende mig httpd.conf fil på resin@itviden.dk
Avatar billede tiller Nybegynder
21. november 2001 - 12:18 #4
Det er fordi at du har IIS (hvis du kører med Windows Altså) som også kører på port 80 (eller måske en anden webserver). Den skal du ind og stoppe som service (Indstillinger - computeradministration - services) i kontrolpanelet, så skulle det fungere. De kan ikke begge lytte til port 80.

/tiller
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 12:20 #5
man kører altså kun IIS hvis man har installeret den
Avatar billede tiller Nybegynder
21. november 2001 - 12:23 #6
Ja, men er det ikke standard i Win2000?? det mener jeg, og så starter den automatisk (sådan gør min 2000 ihvertfald!!!)
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 12:25 #7
så er det fordi du har en server udgave, i workstation gør den med sikkerhed ikke.
Avatar billede tiller Nybegynder
21. november 2001 - 12:26 #8
Jeg har prof. udgaven. Men det problem i Resin er fordi der er noget ANDET end resin der allerede \"lytter\" på port 80. Det behøver ikke være IIS.
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 12:32 #9
tiller: ja han skrev APACHE gæt hvilken port den lytter på :)

Problemmer er at han vil have både en webserver (apache) og resin (java server) til at lytte på samme port, og det er en dum ide,

Derfor har jeg sendt nogle fungerende conf filer til ham.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. december 2001 - 03:21 #10
Disky - Jeg vil også gerne se de conf-filer ... Kan ikke få det til at virke :-/

xRef : [ http://www.eksperten.dk/spm/142099 ]

/Søren Munk Skrøder