Avatar billede _query Nybegynder
20. november 2001 - 17:18 Der er 7 kommentarer

email på nokia 6210

ved i om man kan hente mails ned på sin nokia telefon via et datakabel - eller i det mindste en oversigt over mails - eller ?? noget i den retning.
Og hvilket program skal man bruge - da det der fælger med - det mener jeg ikke kan gøre dette.
Avatar billede erp Nybegynder
20. november 2001 - 23:54 #1
Hvordan mener du... Vil du bruge telefonen som modem, eller have mailene direkte i telefonen (som SMS) ?
Avatar billede peter.nutzhorn Nybegynder
01. december 2001 - 22:06 #2
Ja, skal posten ned på telefonen, palmén eller en bærbar PC?
Avatar billede erp Nybegynder
02. december 2001 - 01:17 #3
Du kan bruge produktet Nokia Datasuite til at koble din PC sammen med nokiaen som modem, sende SMS, vedligeholde din telefonbog, age backup at opsætningen mm.
Til Palmen skal du bruge et produkt fra TDK.
Avatar billede peter.nutzhorn Nybegynder
03. december 2001 - 00:02 #4
Den software der følger med telefonen installerer et modem, enten med kabel mellem telefon og PC eller via den infarøde port som du kan bruge som et et ganske almindeligt modem.

Til palmén(V) har jeg købt \"Mobile internet kit\" fra http://www.palmpc.dk/ til 250,-, det indeholder udover en opgradering af palmOS til version 3.5 også indeholder mail (SMTP,POP3,IMAP4),Web clipping, WAP browser, SMS.
Men der er mange andre muligheder bl.a. Eudora, som jeg har hørt mange rose (og som fylder en del mindre, end det jeg har 1/3)

Prøv også at kigge her:
http://www.pda.dk/palm/
Avatar billede erp Nybegynder
03. december 2001 - 00:49 #5
Det er nu normalt ikke nok med selve app. for mail mm. der skal også bruges en connector, evt som den omtalte fra TDK (det er ikke tele dk jeg taler om ;-) ) samt et kabel - med mindre 6210 er med indbygget modem. jeg bruger det selv på en 6150.
Avatar billede peter.nutzhorn Nybegynder
03. december 2001 - 08:47 #6
Nej, det er korrekt, enten med kabel eller den infarøde port, en 6210 har indbygget modem.

Måske skal vi vente til vi ved hvad _Query skal bruge det til, det har vi jo aldrig fået svar på.
Avatar billede directorscut Nybegynder
24. januar 2002 - 15:31 #7
Hvis du bare vil se dem på telefonen, henter du en WAP opsætning fra din tele leverandørs side. Du kan dermed sætte telefonen op til at modtage samme mails som din almindelige mail adresse modtager.
(Du får altså to kopier af samme mail.)
Men husk på at det er langsomt...!