Avatar billede cuty Nybegynder
20. november 2001 - 15:06 Der er 16 kommentarer

Lydkort og cpu-hastighed.

Jeg har lige samlet en ny pc, og har problemer med lydkortet. Det er bare et Soundblaster 128pci. Problemet er at jeg ikke kan få lyd ud af den rigtige udgang. Jeg sætter højttalerne i en anden indgang og ud kommer lyden, men jeg kan ikke skrue særlig højt op. Jeg kører winxp og har hentet de nyeste drivere men det hjalp mig lige vidt. NOGEN IDEER?!?

Og så min nye cpu. Det er en af de nye AMD XP 1600+ Hvad skal den stå som i BIOS\'en? bare som 1400 eller skal den op på 1600? Hvis 1600 hvad skal jeg så stille den som 12 x 133?

Alt hjælp modtages :)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2001 - 15:09 #1
Skal stilles som 1400 1600+ er kun en slags processornummer
Avatar billede zycho Nybegynder
20. november 2001 - 15:10 #2
Nej det er helt rigtigt hvis den siger 1400 MHz for AMD Athlon XP serien heder ikke de rigtige navne....Grunden til at den heder 1600+ er fordi den sammenlignet med Intels PIV proccesorere, skulle kunne overgå minimum en Intel Pentium IV på 1600 MHz.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2001 - 15:14 #3
kig her for mere info om 1600+

http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_3734^3876,00.html#10228
Avatar billede cuty Nybegynder
20. november 2001 - 15:19 #4
Okay tak for cpu svarene...lige hvad jeg havde brug for....er der nogle genier der ude der kan hjælpe med mit lydkort problem?
Avatar billede robotten Praktikant
20. november 2001 - 15:34 #5
Har selv problemer med SB lydkort kontra XP, så er med på en lytter ;)
Avatar billede mr.z Nybegynder
20. november 2001 - 15:39 #6
Avligt at det ikke var om grafikkort, da jeg lige har været igennem den procedyre med drivere og alt det der, men jeg kan ikke hjælpe med lydkort!!
Avatar billede cuty Nybegynder
20. november 2001 - 15:47 #7
Robotten>>> Har du samme problemer som mig?
Avatar billede robotten Praktikant
20. november 2001 - 15:49 #8
cuty>> Ved ikke om det er helt det samme, men så snart jeg skruer bare lidt op for lyden via lydinstillingerne i XP, så forvrænger det meget.
Avatar billede cuty Nybegynder
20. november 2001 - 15:50 #9
Robotten>>> Nå okay, min lyd er bare helt forfærdelig lav, som om der ikke er strøm på højttalerne, men der skal ikke strøm til....
Avatar billede robotten Praktikant
20. november 2001 - 15:53 #10
Det har jeg også prøvet, med et par små højtalere. Fandt aldrig helt ud af hvad der afhjalp problemet. Og med de nyeste drivere skulle det jo køre.. er de mon de rigtige? hvad stå der af oplysninger på lydkortet?
Avatar billede cuty Nybegynder
20. november 2001 - 16:09 #11
Kan det overhovedet lade sig gøre at få lyd ud af mere end 1 udgang? eller har jeg højttalerne i den rigtige?
Avatar billede cuty Nybegynder
20. november 2001 - 16:37 #12
Fandt selv ud af svaret, det er de gamle compaq højttalere der åbenbart ik virker (har samme ampære?) med min nye pc. Det er ærgerligt fordi de sidder så flot på skærmen :(
Avatar billede robotten Praktikant
21. november 2001 - 08:27 #13
Compaq sutter ;)
Godt, at du fandt ud af det.
Avatar billede cuty Nybegynder
21. november 2001 - 10:00 #14
Det har jeg fundet ud af for lang tid siden hehe
Avatar billede msmows Nybegynder
23. november 2001 - 12:33 #15
Du kan evt. købe en forstærker i byggesæt (fylder meget lidt) og så sætte den imellem. Dit lydkort leverer kun et liniesignal, og højttalerne er ikke aktive, dvs. de ikke har indbygget forstærker.
Avatar billede robotten Praktikant
26. november 2001 - 12:11 #16
Hallo?
Skal vi evt. få dette spm. lukket???
Medmindre der stadig mangles svar på nogle spm?