Avatar billede sh Nybegynder
20. november 2001 - 14:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

KLoning af Harddisk

Hej

Jeg har købt 2 identiske computere, og
har nu indstalleret W2K og de programmer jeg
har brug for på den ene.
Jeg vil nu klone den anden harddisk.
Men først har jeg prøvet at sætte harddiken fra den første over i den anden. W2K starter godt nok op,
men fryser inden log on skærmen kommer.
What is wrong ?
For det skulle være muligt.

MvH
SH
Avatar billede maxium Novice
20. november 2001 - 14:26 #1
har du gået ind i din bios og settet den op
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2001 - 14:30 #2
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand ? Det kunne jo være at der var en fejl i noget af hardwaren
Avatar billede sh Nybegynder
20. november 2001 - 14:34 #3
Hej Maxium

Jeg har ikke rørt ved bios, den skulle være ens på de 2 PCér.
Harddiskenen er sat til Auto

Hej mundi

Nej jeg har ikke prøvet at starte i fejlsikret tilstand.
Avatar billede sh Nybegynder
20. november 2001 - 14:53 #4
Hej

Jeg har nu prøvet i fejlsikret tilstand.
Der går lang tid under opstart, men jeg kan komme
ind i W2K.
Bios på den ene er 03/30/2001 S
og den anden 07/12/2001, ( den der kan starte i fejlsikret tilstand)
Kan det være årsagen.
Eller kan det være noget andet?
Avatar billede _query Nybegynder
20. november 2001 - 14:55 #5
hvis  din HD virker i den \"første\" pc - er det så ikke bare at lave en Ghost af den og smide den over i den anden ?? det ville jeg da mene var ret let :)
_query
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2001 - 14:56 #6
Fejlsikret tilstand tyder for mig på at der evt er problemer med nogen af driverene, men eftersom det virker 100% på den første maskine er det måske defekt hardware ?

Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2001 - 14:57 #7
_query>>

Der er lissom ingen ide i at ghoste noget som helst når det nu ikke virker ved at flytte Harddisken :-/
Avatar billede sh Nybegynder
20. november 2001 - 15:06 #8
Hej mundi

Jeg har nu prøvet at starte op i fejlsikret tilstand med netværk. Så fryser PC\'en også.
Så der er noget der tyder på at det er problemet ligger

Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2001 - 16:22 #9
Tjaa det kunne birke sådan, prøv at sætte netkortet fra maskine 1 over i maskine 2, hvis ikke det sidder på motherboardet altså
Avatar billede sh Nybegynder
20. november 2001 - 16:24 #10
Det gør det :(
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2001 - 16:26 #11
hmm så er der vel ikke så meget andet at gøre end at ringe til firmaet hvor du købte maskinerne og høre hvad de siger eller evt nedgradere ? bios så det er samme version
Avatar billede sh Nybegynder
20. november 2001 - 16:33 #12
Jeg kontakter firmaet, den er kun 2 uger gammel.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2001 - 16:59 #13
oki held og lykke der så :-)