Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
20. november 2001 - 00:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

www.mitnavn.com

hejsa
nogen der ved hvordan man laver en domain server så jeg skal kan lave fx www.mouseman.net
så jeg ikke skal til at betale for det
~Mouseman
ICQ: 76171056
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 01:01 #1
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2001 - 01:24 #2
Snakker vi server opsætning?
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. november 2001 - 02:42 #3
  Hej.
Du skal være MEGET forsigtig med at få et gratis domæne. De services som tilbyder dem EJER domænet, og du skal i de fleste tilfælde KØBE dig fri, hvis du en dag vil have flyttet domænet.. og de har tit en overbelastet DNS som ikke kan finde ud af at redelegere =404 fejl for kunden = ingen hits.

Steder som www.azero.dk tager 199,- for registrering og første års afgift... det er KLART billigere og mere sikkert.

Visto.dk IT-service
Avatar billede p65 Nybegynder
20. november 2001 - 10:50 #4
NoGo. Betal directnic.com de US$15/år. Det virker.
Avatar billede danielle Nybegynder
20. november 2001 - 14:01 #5
Visto.dk: Du kan aldrig komme til at eje et domæne, det er umuligt. De forskellige domæne-adminstratorer i de forskellige lande ejer alle domæner, os \"normale\" mennesker kan kun \"leje\" rettighederne til dem.

{ danielle }
{ mizzd.dk }
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2001 - 19:07 #6
danielle> Du ejer domænet sålænge du betaler for det. At eje betyder at du ALDRIG kan miste det så længe regler og love er overholdt.

Så at kalde det leje er ukorrekt :o)

www.web-sale.dk :o)
Avatar billede Trez Seniormester
21. november 2001 - 02:57 #7
Jeg går ud fra at du vil have din egen server du bare kan lave domæner på.

Det kræver 2 servere på 2 forskellige ip adresser som skal godkendes af DK-Hostmaster, det koster oss penge, ganske vist kun et depositum, men mener det er 5000,-

Og så skal de sættes op oss, men når så alt dette er gjort kan du registrere alle de domæner du vil.

/Trez
Avatar billede mouseman_16 Nybegynder
21. november 2001 - 08:16 #8
hmmmm det er jo ikke fedt
Avatar billede Trez Seniormester
21. november 2001 - 08:20 #9
ved ikke hvor fedt det er at du selv tager points og afviser os andre, bare fordi svaret ikke passer dig.

/Trez
Avatar billede p65 Nybegynder
21. november 2001 - 08:38 #10
Lige det der med NS\'er.
com/net/org kræver bare to NS, og de skal ikke registreres hos DK-Hostmaster.
Men hvis vi taler om dk domæner, så er det rigtigt som trez skriver at de skal være registreret hos DK-Hostmaster. Det koster kr 500/stk, hvis man selv vil køre NS.
For at registrere dk domæner skal man være registrator, og det koster et DEPOSITUM på kr. 5000. Registratoren skal betale det første års afgift på dk domænet.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 09:42 #11
Takker for points!
Avatar billede Trez Seniormester
21. november 2001 - 09:44 #12
hehe space den var god