Avatar billede munch Nybegynder
18. marts 2000 - 15:41 Der er 6 kommentarer

Læse en Mac CD i Windows 98

Hvordan gør man dette?

Jeg har en CD fra en macintosh med nogle billeder på som jeg skal bruge - nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede macp Nybegynder
18. marts 2000 - 16:10 #1
man installerer e program som f.eks. MacOpener på sin PC.

Eller man gemmer billederne i et PC læsbart format og emailer dem til pc'en. Hvis de er meget store, f.eks. via www.whalemail.com.

Avatar billede macp Nybegynder
18. marts 2000 - 16:11 #2
pc-læsbart ... KOMPRIMERET format ...

:o)

Avatar billede hallunoid Nybegynder
18. marts 2000 - 16:11 #3
Du kan bruge programmet MacOpener fra DataViz.
Det kører i baggrunden og giver dig mulighed for at åbne macformaterede floppyer, syquest, cdere ...
Og det bedste af det hele. Du kan dl en demoversion der virker i 5 dage fra http://www2.dataviz.com/forms/download/mow/MOdownloadpage.html.

hallu [:)
Avatar billede jannickl Nybegynder
28. april 2000 - 19:58 #4
http://www.asy.com/tmac.zip

transmac er et af mange programmer som gør at du kan læse mac filer på din pc :o)
Avatar billede grinebidder Nybegynder
12. maj 2000 - 15:58 #5
http://netcoders.dk/download.asp kan du downloade et program, der hedder TransMac, som virker fint. gratis.
Avatar billede aktivdata Nybegynder
29. november 2001 - 06:22 #6
Hvis du tilfældigvis skulle have Corel Draw på PC\'eren, kan du klikke på menulinie > Filer > Import, den kan åbne 99% af alle formater.
Ellers må du gemme dem i Jpeg eller Tiff format på Mac\'en så er der ikke noget problem