Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
18. november 2001 - 22:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Startup Vs. Internet?

Jeg har boomtown adsl 512/512 som kører via. en (ras)pppoe protokol. Det virker også fint, MEN hvis jeg ligger en shortcut til min connection i \"startup\" menuen sker der nada. jeg kan snildt oprette forbindelsen ved, manuelt, at trykke på den, men den fatter ikke at starte automatisk ved opstart.
Hvad gør jeg her?
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 22:37 #1
Sætter din browser til at automatisk connecte hvis der ingen forbindelse er tilstede?
Avatar billede kylle20xx Nybegynder
18. november 2001 - 22:38 #2
læg den i menu\'en start - Programmer - Start burde da virke.....
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
18. november 2001 - 22:49 #3
Har prøvet at lægge IE i min start menu men det hjælper ikke.......
Og jeg har lagt den i startup menuen, hjælper heller ikke
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 22:53 #4
Den \"sikre\" metode:

Brug stifinder til at komme ind i den mappe hvor du kan connecte, altså så det ikon du dobbeltklikker på, er synligt i højre side.
Klik på + \'erne i venstre side for at finde frem til startmenue-mappen i windows.
Normalt er det c:\\windows\\menuen
start\\programmer\\start

Hold højre museknap nede på det ikon som starter opkobling, (i højre side), og træk den over til startmenu-mappen, gi\' slip og vælg Opret genvej her.
Så skulle det dæleme køre.
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
18. november 2001 - 23:06 #5
Ja det skulle man mene ik? det hjalp bare ikke.
Det er 2.gang jeg har installeret xp (på ren computer) og jeg havde også problemet sidste gang.
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:08 #6
Hmm, kører du fat32 eller NTFS?
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
18. november 2001 - 23:09 #7
NTFS men det betyder vel ikke det helt store hvad det her angår?
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:10 #8
Næh, men jeg tænkte på muligheden for at lave en linie i autoexec.bat, men det er vist ikke muligt med NTFS-format?
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
18. november 2001 - 23:11 #9
Jooe det skulle da være muligt, ved bare ikke hvad jeg skulle skrive ind......
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:14 #10
Stien til den fil du dobbeltklikker på for at connecte.
Har du forresten valgt at der skal ske automatisk forbindelse, uden at klikke på \"etabler forbindelse\" først?
Så hvis du ikke er på nettet, og du gerne vil, så gør den det uden at du skal acceptere at den skaber forbindelse?
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:15 #11
Har du en autoexec.bat fil på dit drev?
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
18. november 2001 - 23:17 #12
Jeg har sat den til at connecte automatisk,
tror ikke jeg kan henvise til en \"windows\"fil fra min autoexec.bat, kan den køres derfra? jeg mener den kan vel ikke connecte før windows er startet op? Jeg prøver :)
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:18 #13
Ved det heller ikke selv! :o]
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:19 #14
Prøver også lige på win98se!
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:22 #15
Næh, det gør jeg ikke alligevel!

Men en mulighed var jo at lægge en genvej til Iexplorer ind i startmenuen, og så bruge en internetside som startside i Iexplorere.
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:26 #16
\"som kører via. en (ras)pppoe protokol\" det burde vel være muligt at bruge den i en autoexec.bat?
Forstår nu ikek hvis du har en autoexec.bat på NTFS filformat? (Kender nu heller ikke noget til NTFS!) Troede ikke det fandtes.
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:29 #17
Altså autoexec.bat på et NTFS-system
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
18. november 2001 - 23:37 #18
Jepper jeg har en autoexec.bat har osse løst problemet. Jeg brugte den PPPOE protokol som xp er født med. Det duttede ikke, lavede en ny connection og nu spiller det max :)
Tak for hjælpen.
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2001 - 23:39 #19
AHA!

Glæder mig selv til at skulle bruge XP!

Tak for point!
Avatar billede mknudsgaard Nybegynder
18. november 2001 - 23:52 #20
Bare i vinkel :)
jeg er total glad for at det virker, men hvorfor den ikke virkede først er vel stadig et mysterie... sådan er det vel