Avatar billede papa Nybegynder
17. november 2001 - 22:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

MP3 VS. MiniDisc

Jeg har lige en hel masse spørgsmål ang. MP3- og MiniDisc-afspillere, da jeg overvejer at købe en af de to. Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle erfaringer med MP3 og MD, for og imod, generelle facts og hvilke mærker der er gode! Den skal primært bruges til løb og til togture, så antichok-funktionen er ret vigtig.
På forhånd tak!
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. november 2001 - 22:43 #1
Du kan købe en MD der kan indeholde 4 alm. 80 min´s cd´er på en disk, det betyder at du kan havde 80*4 min. på disken.. Mon en MP3 kan følge med?

Denne afspiller koster ca. 2500 kr. i fona.

Du kan optage fra PC og alm. cd afspiller...  Den er super.
Avatar billede egede Nybegynder
17. november 2001 - 22:43 #2
sony er god til begge....
helt klart MD, så er der ingen begrænsning på hvor meget musik du kan have... Derudover så kan du jo også tilslutte den til en mikrofon hvis du vil bruge den til interviews e.l.
Avatar billede papa Nybegynder
17. november 2001 - 22:47 #3
Alt det der er jeg egentlig godt klar over. Fordelen ved MP3 er at den er fuldstændig \"shock-proof\" og så tager det ikke ret lang tid at overføre sange (i hvert fald ikke med USB-interface). Fordelen ved MD er at medierne er så billige...
Det kan være være at Sony er gode til MD, men deres network-walkmen kan ikke afspille MP3\'er!! Og ang. longplay på MD, så forringes kvaliteten jo - så jeg vil mene, at man skal holde sig til 2x.

Jeg savner erfaringer med MP3 og MD... (f.eks. til løb)
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
17. november 2001 - 22:55 #4
MP3\'er kan være meget små. Jeg har en DNA PDA-01 (ser edbpriser.dk). Den er aldrig i vejen. Batteriets levetid er også rimeligt god.
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. november 2001 - 22:56 #5
Det var ikke det du skrev først..

Sony  MZ-R700 til 2500 kr. er god til løb og hvis du træner i motioncenter.. Jeg har aldrig haft prob.
Avatar billede papa Nybegynder
17. november 2001 - 22:58 #6
Jeg løber ikke i motionscenter, men ude i den virkelige verden! Og hvad var det jeg ikke skrev først?!
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. november 2001 - 23:00 #7
At du ville vide om de var gode til løb.

Kig på hvad jeg skriver...

\"er god til løb -> OG <- hvis du træner i motioncenter..\"  = Begge dele.. Løber selv ude i den virkelige verden og træner og den er god og hakker ikke..
Avatar billede papa Nybegynder
17. november 2001 - 23:03 #8
Sorry! Men jo, det var det jeg skrev: \"Den skal primært bruges til løb...\"
Avatar billede moritz Nybegynder
17. november 2001 - 23:06 #9
Har selv Mp3 afspiller

Mp3 afspillere har automatisk 100000milliader minuter anti shock eller hvordan det nu skal forklares! de går simpelthen ik døde pga typen!
Mp3 afspillere er tit billgere at købe men medierne CF og SM koster som reglet MEGET og det er lidt sjovere at have 20 Md disce end ½ times mp3 musik.

Personligt er jeg ikke i tvivl om at jeg ville købe en Sony MD hvis jeg skulle vælge her og nu, og det er udelukkende pga CF og SM kortene er afsindigt dyre!
Hvis du har masser af penge er en Mp3jukebox dog nok ik helt i vejen eller den der Ipod fra apple, men den er vidst ik ude endnu.

Grunden til at jeg i sin tid valgte en mp3 afspiller var at jeg fik den forholdsvis billigt.
Avatar billede moritz Nybegynder
17. november 2001 - 23:08 #10
hmm sorry men mit svar skrev jeg inden at nogle af de andre var skrevet, siden stod lidt tid så jeg har ikke set de andre svar
Avatar billede papa Nybegynder
17. november 2001 - 23:11 #11
Helt OK! Jo flere kommentarer/svar desto bedre...
Avatar billede papa Nybegynder
17. november 2001 - 23:18 #12
Jeg kan godt, at det er et problem, at CF og SM er så dyre, men hvis man køber en afspiller med 64MB indbygget og ekstra 64MB til 385 (SM), så har man da plads til ca. 40 numre, hvilket er temmelig meget... Og med USB-overførsel tager det ikke ret lang tid at overføre filerne.
Kunne godt tænke mig at høre flere erfaringer ang. Sonys \"jog-proof\" teknologi - for jeg har hørt, at de er \"hak-sikre\"...
Avatar billede daiz Nybegynder
17. november 2001 - 23:25 #13
HALLO HALLO

Er der nogen af ovenstående der har haft MD??

En 80 min. MD (pris 5 pk 119.95 i Expert) kan indeholde 80 min . Altså en hel CD!!!!!!!!

OK IKKE MERE I STEREO FORMAT!!!

MD\'er hopper pr. dif. (en lille cd skive drejer rundt og den ligger ikke fast ligesom en discman)

MP3 kan indeholde meget mere musik (fx. den børge der kan indeholde over 100 gb fra creative)
Mp3 hopper pr. dif. ikke (ingen løse dele)
MP3 er (nogle er) kompatible, med alt den gode musik på fx KaZaA !!

Der er ingen tvivl vi var glade for MD, men MP3 er genialt!!!

John daiz.dk
Avatar billede grandmaster_c Nybegynder
19. november 2001 - 17:28 #14
Jeg har selv stået i samme problemstilling som dig. Det endte med at jeg købte en sony MZ-900. Jeg fortryder ikke et sekund at jeg købte den. Jeg kan løbe med den, \"sjippe\"(??) med den.... Og den hakker aldrig over.

Hvad angår lydkvaliteten, så optager jeg altid i 2x (dvs omk. 160 min pr MD). Det lyder rigtig godt. Det kan være at man kan høre forskel,hvis man slutter den til sit anlæg, men bestemt ikke i et par høretelefoner.

Der er kun en hage ved den. Det er at det kan være irriterende at optage på den. Jeg regnede med at jeg kunne optage musik fra min computere og MD\'en automatisk lavede mellemrum mellem alle numrene. Det gør den kun ved mellemrum på over 4 sek. Så købte jeg en udvidelse til mit lydkort således at jeg kunne bruge et optisk kabel, da jeg regnede med at det ville løse problemet, men det gjorde det hellerikke. Nu kigger jeg efter et program hvor jeg selv kan definere ventetiden mellem numrene.

Bortset fra ovenstående problem kan jeg varmt anbefale en MD\'en... Når sidder i toget og ikke gider høre det samme musik igen er det sgu rart bare at kunne smide en anden diskette i, istedet for at investere i dyre flashkort.
Avatar billede papa Nybegynder
19. november 2001 - 20:41 #15
Det lyder jo meget godt, specielt hvis anyichock-funktionen er så god, at man ligefrem kan løbe og sjippe med den...!!
Avatar billede papa Nybegynder
15. januar 2003 - 23:19 #16
Tak for de mange indlæg! Jeg købte mig en MD, men den er passé (solgt)...