Avatar billede run Nybegynder
17. november 2001 - 19:09 Der er 8 kommentarer

Test af .dk domæne

Er der nogen der ligger inde med et lille script der kan dette, nu da DKHostmasters ikke tillader eksterne who-is opkald ?

Avatar billede cliche Nybegynder
17. november 2001 - 19:12 #1
Det er faktisk ulovligt iflg. dk-hostmaster.dk så du risikere at blive taget for det :(
Avatar billede trinity Nybegynder
17. november 2001 - 19:24 #2
men vel et script som connecter til dk-hostmasters www server og laver et opslag og kommer med outputtet af den side
Avatar billede run Nybegynder
17. november 2001 - 19:33 #3
Man kan vel altid lave en nslookup og se om domænet ligger på en nameserver. Jeg ved godt at denne metode ikke er skudsikker, men jeg skal blot se om et domæne er optaget eller ej.

Trinity: Der var ikke et svar ;o)
Avatar billede run Nybegynder
17. november 2001 - 19:34 #4
Er der en der ligger inde med et sådant script ?
Avatar billede cliche Nybegynder
17. november 2001 - 19:35 #5
run altså jeg har et i php.... :(
Avatar billede run Nybegynder
17. november 2001 - 20:01 #6
Prøv at poste det. Det kan sikkert let konverteres.
Avatar billede cliche Nybegynder
17. november 2001 - 20:05 #7
  <?php
$fp = fopen (\"http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=$url&submit=Send+foresp%F8rgsel&lang=da\", \"a\");
$side = fread($fp,10000);
fclose ($fp);
$res=eregi(\"<pre>
(.*)</pre>\", $side,$side);
if ($side[1] == \"\") {
    echo \"Siden er ikke registeret\";
} else {
    echo \"Siden findes i dk-hostmaster databasen<BR><BR>\" . $side[0];
}
?>

Avatar billede run Nybegynder
17. november 2001 - 22:10 #8
Jeg troede du lå inde med et NS lookup. Ovenstående sagde du jo selv var ulovligt ;o)