Avatar billede tizzetrold Nybegynder
02. juni 1999 - 01:29 Der er 20 kommentarer

3Dfx - Lortet FRYSER!

Hej Allesammen - Jeg har et prob. jeg har lovet at hjølpe en ven med sit gammle 3dfx Voodoo1 (self.)Kort (Flash 3d) - Når han (og jeg for den sags skyld) bruger Direct X Fryser spillet efter et lille stykke tid - fra 3min til 1t - og det kan godt være "lidt" irreterende *sss*

Det virker fint når jeg ikke bruger Direct X til spillet - men det er jo ikke alle spil jeg kan vælge vel!!!

Jeg håber at der er et eller andet GENI der kan hjælpe mig -

:-:Det er ikke - Skærmkortet : TESTET på 4 forskllige KORT
:-:Det er ikke - ikke noget med opløsningen at gøre - jeg kan køre alt fra 640*480 til 1600*1200 og alt er prøvet!
:-:Det er ikke - Direct X - da jeg har prøvet alle versioner jeg har kunne komme i nærheden af 2.0 -> 6,1a
:-:Det er ikke noget med kortets placering at gøre jeg ved godt at det skal sidde øverst!
:-:Det er ikke - hastigheden - de 4 computere var 486/66DX, AMD-k5 133mhz, Amd-k6-2 3dNow 300mhz og Pentium3 500mhz..

Hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg blive meget glad!
Avatar billede thoeger Nybegynder
02. juni 1999 - 09:58 #1
Har du de nyeste driver??? Fordi har selv prøvet det samme der hjælp det med nogle andre driver!
Avatar billede bubby Nybegynder
02. juni 1999 - 13:02 #2
Jo lasse... jeg tror ikke simon kan gøre noget ved det!!!
Avatar billede jumper Nybegynder
02. juni 1999 - 13:18 #3
Voodoo1 er jo ikke særlig nyt længere, det virker sikkert bare ikke ordentligt sammen med Pentium 3 :)

/Thor
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
02. juni 1999 - 22:22 #4
Ja - jeg har de nyeste drivere - og har altid haft -

Pentium3 - nej men hvad så med de andre computere de er testet på?
Avatar billede animal Nybegynder
03. juni 1999 - 19:35 #5
Jeg har selv 4 3dfx Voodoo1-kort liggende, som jeg har prøvet af i flere forskellige maskiner. Jeg har dog ikke lagt mærke til noget mønster for hvornår de fryser - det er temmeligt uforudsigeligt. Til gengæld kan jeg sige, at de har gjort det i samtlige spil jeg har prøvet - alle fire kort!

Én ting af det du nævnte har jeg dog aldrig hørt om før... Du siger at kortet skal side øverst?? Dvs. den pci der er nærmest strømforsyningen, og så 2d'en nedenunder?

Heldigvis er jeg ikke selv "afhængig" af kortene, men det er mig de bander af når de fryser... :)
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
03. juni 1999 - 22:06 #6
Jeg er glad for jeg ikke er single om der problem! - Det er heller ikke et krav at de skal sidde øverst - men hvis der sker fejl - vil det være en fordel at prøve at rykke dem øverst! - HAR JEG HØRT!
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
04. juni 1999 - 16:09 #7
Som sagt har jeg hentet de nyeste drivere!!!
Avatar billede gorba Nybegynder
04. juni 1999 - 21:22 #8
hej tizz.
kender du til test programmer.
kør et test på det kort...

jeg har voodoo1 nu, med den nyeste drivere- 7-5-99. det køre fint.
hvad med en nyere dirext 6,1-- problemer der.?
gorba
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
04. juni 1999 - 22:54 #9
Nix - har prøvet - test programmer - de cracker den også i! ærgelig, ærgelig, ærgelig!!!
Avatar billede alpha Nybegynder
07. juni 1999 - 13:18 #10
Hejsa, du skriver at du har prøvet med nyeste drivere: har du oxo prøvet de nyeste reference-drivere ?! Altså dem som ikke er Producent-specifik.

...ellers er det jo ikke  usandsynligt at kortet er defekt... Eller har været overophedet, og har fået en fejl i et kredsløb !??!
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
07. juni 1999 - 14:40 #11
...Hvis det er defekt var det dengang jeg fik det... Men det med overophedet, defekt osv.
Naaaaaa, ikke nå de virker i spil der kører glide og ikke DirectX!

/TizzeTrold
Avatar billede bug Nybegynder
07. juni 1999 - 23:46 #12
Havde samme problem engang med tilsvarende kort...er der blå 'streger' i billedet når det fryser - lidt 'flickering' i blå eller rød lige inden?

/BuG\
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
08. juni 1999 - 00:52 #13
LosBUGoS: Næææ faktisk - det sker fuldstændigt uden varsel!

/tizze
Avatar billede heman Nybegynder
11. juni 1999 - 11:01 #14
Hejsa tizzetrold.
Du skal bare montere et par køleplader på kortet, eller evt. tage låget af maskinen, da dit problem 99.9% sikkert skyldes at kortet bliver for varmt. Der er også derfor at det sker med forskellige intervaler.

/Heman
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
20. juni 1999 - 20:47 #15
...Altså - det forklarer jo ikke hvorfor den godt kan køre med glide... og mit kabinet er altid skildt ad fordi jeg ikke har plads til al det lort jeg har i den - harddiske, ledninger etc. etc!
Avatar billede douglas Nybegynder
01. juli 1999 - 01:16 #16
Køb et nyt VooDoo2-kort eller et Riva TNT2 Ultra - Det virker!
Avatar billede bubby Nybegynder
01. juli 1999 - 15:18 #17
Nu er det altså det dummeste svar jeg nogensinde har hørt.... læs dog spørgsmålet idiot
Avatar billede douglas Nybegynder
23. september 1999 - 13:22 #18
Ok, dumt svar...

Prøv at downloade de nyeste drivere til kortet

http://www.deltrontech.com/driver.htm

Og den nyeste version af DX:

http://microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

Hvis det ikke virker, så kan jeg ikke hjælpe dig...desværre"
Avatar billede mega Nybegynder
02. oktober 1999 - 09:54 #19
Jeg syntes du skulle tag at smække en køler så tæt på Voodoo kortet som muligt. Helst en blæser direkte på kortet i "cpu køler størrelse", og ellers bare så tæt på som muligt. I de fleste tilfælde oplever man kun det med at spillende fryser med voodoo 2 kort fordi de generelt bliver varmere. Men jeg er ret sikker på at det i der her tilfælle er problemet.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
27. september 2004 - 16:08 #20
HMMMM måske er det på tide at lukke dette spg