Avatar billede rpohl Nybegynder
17. marts 2000 - 09:33 Der er 12 kommentarer

memoryleak

jeg har installeret w98 2.edition eng.
192 ram mem.
når jeg har været online 1-2 timer, eller bare 10 min. løber mit system ud for mem.
Avatar billede driis Nybegynder
17. marts 2000 - 10:34 #1
Har du slået virtuel hukommelse fra? Hvis du har, så prøv at slå det til igen.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2000 - 10:35 #2
På en DK computer?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2000 - 10:50 #3
Ja du skal nok slå den virtuelle hukommelse til, eller ændre hvor den er placeret, hvis du har to HD ville jeg foreslå dig at ændre destinationen af den virtuelle hukommelse til den disk hvor windows ikke ligger og her tildele den ca det dobbelt antal MB af den mængde ram du har.

Så i dit tilfælde skulle det være noget lign 384 MB virtuel hukommelse.
Avatar billede chruker Nybegynder
17. marts 2000 - 14:10 #4
Hvis du har nogle små programmer til at kører i baggrunden, kan det også være et af dem der giver problemer. Jeg har selv problemer med win98 2ed dk som efter lidt arbejde med photoshop, netscrape begynder at løbe tør for system ressourcer.
Avatar billede netsrac Praktikant
17. marts 2000 - 15:57 #5
Det kan også godt være en virus....jeg havde selv problemet og det var CIH95 efter at have fjernet den igen, kører systemet tiptop :)
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
18. marts 2000 - 06:51 #6
spacemaninc>> Er det ikke lige i overkanten med 384 Mb virtuel hukommelse når man har 192 Mb "rigtig" hukommelse? Altså personlig har jeg aldrig haft problemer med for lidt hukommelse (har også 192 Mb), men jeg har en swap-fil på 20 Mb (mest fordi W2k vil ha' en). Der er altså heller ingen grund til at overdrive!
Avatar billede driis Nybegynder
18. marts 2000 - 12:07 #7
nielslbeck>> Virtuel hukommelse er altid godt, hvis bare man har HD-plads nok - især i Win9x - jeg tror det er noget andet i W2K. Det skader jo ikke, så længe man har en fast størrelse på swap-filen, og så er man sikker på aldrig at løbe tør for hukommelse.

Jeg har 256 MB Ram i min maskine og en swap fil af samme størrelse - og forleden, da jeg arbejdede med PhotoPaint, IE, Word, WinAmp og et par andre småprogrammer kørende, fik jeg alligevel en besked om, at der ikke var nok virtuel hukommelse ledig - Det var selvfølgelig et ekstremt tilfælde, jeg havde ret mange store billeder åbne, men det alligevel træls, at det "kan lade sig gøre" at løbe tør for hukommelse, når man sidder og arbejder.
Avatar billede lybecker Nybegynder
27. marts 2000 - 18:40 #8
Jeg har fået et spil tak at bruge 128 RAM og 500 MB Virtuel Hukommelse i WIN98. Slå den.....

Så Virtuel hukommelse har man altig brug for i win98!

/Lybecker
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
27. marts 2000 - 21:08 #9
Ja okay, det kan man faktisk godt få brug for. Jeg satte Animationshop til at optimere en AVI film på næsten 400 billeder. Det krævede 707 Mb RAM! Jeg kan kun sige, at det hele kørte fint, til trods for, at jeg kun har 192 Mb RAM! Så jeg indrømmer altså, at man godt kan få brug for en rimelig stor swapfil...
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
09. maj 2000 - 16:46 #10
Det ville nok være en god idé at afvise eller acceptere hvis du har fået svar på dit spørgsmål!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
06. juni 2000 - 17:25 #11
Hva' så? Er her nogle svar du kan bruge til noget? Hvis der er, kunne du jo acceptere, hvis ikke, må du jo afvise...
Avatar billede rpohl Nybegynder
09. oktober 2001 - 12:19 #12
da jeg ikke kan overskue, ikke ved nok, vil jeg gerne fordele mine poins ligeligt mellem
de personer, der har været så venlige at svare.
hilsen rp.