Avatar billede bacs Nybegynder
17. november 2001 - 03:12 Der er 3 kommentarer

Ekstern mail med danske karaktere...

Hej. Jeg har en mail server som køre dansk version af Lotus Notes (4.6.2a). Den kørte fint indtil sidste uge. Hver gang vi sender ekstern mail med dansk karaktere (øæå) så bliver den modtaget sådan:

Du m

å være sød.

Den tager den første linie og så snart den møder den første danske karaktere så laver den linie skift. Mail bliver modtaget fint hvis det er Notes der læser den. Men når man sender den ud så går det galt. Har I et bud....

Tak
Avatar billede karstenthomsen Nybegynder
04. januar 2002 - 14:54 #1
Hej bacs

Jeg ved ikke om du har løst problemet.

Ellere tjek dit Server dokument
under afsnittet SMTP MTA skal Language parameters stå til LT

Mvh.
Karsten
Avatar billede karstenv Nybegynder
19. marts 2002 - 09:20 #2
Jeg har haft et lignene problem og her var noget som hjalp mig:

Sådan sættes parameteren uden at genstarte Domino serveren - fra server
konsollen:

set con MailConvertMIMEonTransfer=1
//Enabler MIME til CD konverteringen.

sh con MailConvertMIMEonTransfer
//Viser om parameteren er sat rigtigt. Output = MAILCONVERTMIMEONTRANSFER=1

te router q
te smtp q
//Quitter Routeren og SMTP tasken

lo router
lo smtp
//Loader Router og SMTP

MVH Karsten
Avatar billede karstenv Nybegynder
03. april 2002 - 13:50 #3
Hej bacs

Det kunne være rart hvis du gav en status eller afsluttede dette.

MVH Karsten