Avatar billede jbk31 Praktikant
16. november 2001 - 23:56 Der er 26 kommentarer

Slet Router

jeg har en Router jeg gerne vil have slettet da den blokere for Eks. Indkøb på nettede
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. november 2001 - 23:57 #1
jeg vil tro du skal ha åbnet nogle porte..
Avatar billede jbk31 Praktikant
16. november 2001 - 23:57 #2
jeg vil have fjernet min router
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. november 2001 - 23:58 #3
pillet den af?
Avatar billede jbk31 Praktikant
16. november 2001 - 23:59 #4
hvordan gør man det
Avatar billede bundgaard Nybegynder
16. november 2001 - 23:59 #5
hmm..det bliver nok lidt svært..jeg vil tro du har ADSL?
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 00:00 #6
ja men min router stopper alt indkøb
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 00:01 #7
ja det har jeg kan du finde ud af at fjernet den
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 00:02 #8
ehh...hvis du fjerner den kan du ikke komme på nettet ;)

du skal ind og åbne for nogle porte..
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 00:03 #9
okay, hvordan kan det være den stopper for nogle sider på nettede
,
hvordan gør man det
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 00:04 #10
det har jeg ingen anelse om :)

så jeg lytter lige med engang..

og jeg ved faktisk ikke hvorfor den stopper for nogle sider på nettet...har du en firewall kørende?
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 00:05 #11
ja den er installeret i min router, Chip installeret
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 00:06 #12
Hmm...

så kan jeg ikke hjælpe dig :(

du må vente til i morgen..der kommer hardcore eksperterne på ;)
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 00:07 #13
ok, kender du nogle der måske kan hjælpe mig, ;-) det er lidt træls hvis du forstår hvad jeg mener
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 00:08 #14
Hmm nej..jeg er lidt blank lige nu..er også rimelig træt :O(

og jae..jeg kan godt forstå det er irriterende..hvilke sider er det den lukker af?
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 00:09 #15
alt der er med internet indkøb og den slags
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 00:10 #16
Skod :(

jeg ved sq ikke hvad det kan være..Sorry :/
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 00:10 #17
nå..nu vil jeg ind og spille CS..håber du finder ud af det :)
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 00:10 #18
ok, men tak for du prøvet og hjælpe :-)
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 00:11 #19
er du med i en clan i CS
Avatar billede bundgaard Nybegynder
17. november 2001 - 00:11 #20
Så lidt :)

derfor vi er her jo ;)
Avatar billede dt Nybegynder
17. november 2001 - 13:06 #21
nu ved jeg ikk hvilken ISP du har .. men ved at du kan på TDC adsl køre uden router ! så skal du bare gi din maskine din WAN ip og skrive TDC dns servere ind så skulle den være go fin ! men vil STÆRKT FRARÅDE AT GØRTE DET !!
Avatar billede jbk31 Praktikant
17. november 2001 - 18:04 #22
Dt hvorfor skal man ikke fjerne sin router
Avatar billede sortguld Nybegynder
17. november 2001 - 18:58 #23
Hvis du fjerner din router, skal du sætte en eller anden form for anden firewall op. Hvis router laver NAT, er det i sig selv en firewall.
Hvis du fjerner routeren og giver din maskine WAN ip adressen, skal du installere noget firewall software, hvis da ikke du vil have din maskine hacket!

/SortGuld
Avatar billede finntoft Nybegynder
20. november 2001 - 22:58 #24
Hvis du har TDC NetExpress står der på denne side hvordan du kører uden om routeren, kan fortælle dig at du bare skal bruge et admindeligt netkabelt melle dit adsl modem og netkortet, det software du skal bruge hedder RasPPPoE.

se mere på: http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe-raspppoe.asp
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
22. november 2001 - 11:40 #25
Hej jeg ved ikke om det her er noget der kan hjælpe, men bedre end ingenting.

Jeg ved at man skal have sine Cookies slået til for at E-Shoppe, jeg synes nemlig også at det lyder mærkeligt hvis du skulle have åbnet nogle porte, da hvis du kan surfe rundt, så er din porte åbnet til det...PORT 80 ....så det er nok ikke noget med routeren at gøre, nok mere instillingerne i din Browser.

Som sagt jeg det er svært når man ikke selv sidder foran skærmen og kan se hvad der sker, håber det hjælper.

MVH
Avatar billede dt Nybegynder
22. november 2001 - 11:59 #26
SOFTWARE for at køre uden router hmmm den havde jeg ikk ligehørt før ! og giver it-support  100 % ret .hvis du kan surfe !! er det din browser der er noget galt med . prøv evt en anden browser !