Avatar billede jaja Nybegynder
16. november 2001 - 23:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man blokere PopUp vindue i et link ?

Jeg ku tænke mig at plasere et link på min hjemmeside til et web, men ku også tænke mig at \"forhindre\" de \" åndsvage\" PopUp vinduer som dukker op når sitet åbner.
Er det muligt lave et scriptlink for forhindrer PopUp ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. november 2001 - 23:07 #1
Det er ligeså meget muligt for dig at forhindre deres kode, som det er for dig at få lov at ændre i den.

Du kan dog

1. Installere et program der kan fjerne dem.
2. Slå javaScript helt fra og så se hvad du får ud af det.

/Nikolaj
Avatar billede the_noise Nybegynder
16. november 2001 - 23:20 #2
Det er faktisk muligt, ved at downloade deres evt. .js-fil, kigge på hvilket \"navn\" de detikere til vinduet, og så tilføjer du bare på din side en window.popupwin.close eller noget... aner det sq ikke - jeg er ikke guru..

men det er sq nok ikke helt lovligt...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. november 2001 - 23:26 #3
the noise - Nej det er vist ikke gruagtigt.

1. Du kan af sikkerhedsgrunde ikke javaScripte på tværs af domæner. Du ville f.eks kunne sende 480 mails i sekundet fra min formmail hvis du ku.
2. Hvem siger de giver vinduet et variabel navn??
3. Du kan lave din egen version af deres side, hvor du så fjerner popuppen, men hvis jeg skulle lave en version til hver side jeg besøger med popup, tja så skal jeg da vist i gang nu.
Avatar billede olebole Juniormester
17. november 2001 - 05:39 #4
<ole>
Hvis du ikke kan lide siden, kan du jo lade være med at linke til den  :)
De popUps er en del af den side, du linker til og er derfor ikke noget, du bør blande dig i.
Det er formodentlig indehaverens måde at financiere sin side på - og han vil sikkert hellere være fri for, du linker til hans side, hvis det betyder, du hiver penge op af lommen på ham ved samme lejlighed.
/mvh
</bole>