Avatar billede solkaer Nybegynder
16. november 2001 - 19:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

systemressourcer

Hej eksperter

Jeg undrer mig over at min computers systemressourcer er helt nede på 62% bare efter 5-10 minutters brug  Jeg synes virkelig det er underligt for min computer er en AMD Athlon 1000 mhz med 192 mb ram. Jeg kører Windows 98.
Er der nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre for at løse problemet
Avatar billede daiz Nybegynder
16. november 2001 - 19:59 #1
Jeg håber ikke at du starter med at Rendere Final Fantasy 2 for så er det forståeligt nok :))

Har du nogle programmer der starter automatisk med Windows, der tager mange sys.ress. ?

John Daiz.dk
Avatar billede cautoo Nybegynder
16. november 2001 - 20:00 #2
prøv at downlode det program der hedder AutoRunMan det fortæller alt hvad der starter i windows, se om du ikk der ka tage et eller andet fra
Avatar billede cautoo Nybegynder
16. november 2001 - 20:01 #3
AutoRunMan 1.0: http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=autorunman&cn=&ca=10001
Avatar billede solkaer Nybegynder
16. november 2001 - 20:12 #4
Jeg har firewall og Antivirus-program installeret har det en stor betydning
Avatar billede cautoo Nybegynder
16. november 2001 - 20:14 #5
JA ANTI VIRUS ER MEGET TUNGT
Avatar billede the_magician Nybegynder
16. november 2001 - 20:29 #6
Anti virus behøves ikke at være tungt !

Men der er nogle problemer med system-resources med nogle nye hurtige processorer og windows 98 SE. Jeg har endu ikke fundet ud af havd det er der kan være skyld i det. Men det er sikkert noget hardware af en eller anden art der skal have nye drivere ell. lign.
Avatar billede steen_hansen Forsker
16. november 2001 - 21:37 #7
Lidt tips:

Sørg for at du har de nyeste og korrekte drivere installerede.

MSCONFIG:
1. Start -> Kør
2. Skriv \"msconfig\" og tryk [Enter]
3. Det sidste faneblad (Avanceret) fjerner du fluebenene fra flest mulige programmer. Jo mere der skal indlæses, når Windows bliver indlæst, destor flere systemressourcer bliver der brugt.
4. Efter genstart skulle der gerne være fjernet en del ikoner fra din systray (nederst til højre, hvor uret også er), og Windows skulle gerne have flere ressourcer til rådighed nu.
5. Fjern eventuelle ikoner manuelt, hvis ikke du kan finde dem i msconfig. Eksempel: Indstillinger for multimedier i Kontrolpanel. Her fjerner du hakket i \"Vis ikon for lydstyrke på proceslinjen. Fjern alle de ikoner, du overhovedet kan. Du får frigivet meget på den måde.

På mit arbejde har jeg en IBM PIII 550 MhZ stående. Inden jeg opgraderede med patches og servicepacks fra www.microsoft.upgrade.com, var den hurtig. Efter opdatering har den kun 58% fri og er blevet irriterende langsom, så jeg har en mistanke om, at visse miljøer og Microsoft\'s patches ikke spiller særligt godt sammen.
Hvis du har opgraderet dit styresystem/din browser for nylig, KAN det tænkes, at noget skal afinstalleres. Det gør du samme sted.
Prøv at se, om en afinstallation af MSIE 5.5 SP2 vil hjælpe. Hvis ikke det er tilfældet, så se dig om efter andre muligheder. Det KAN være, at du på den måde kan finde frem til en patch, som tvinger maskinen i knæ.
Avatar billede steen_hansen Forsker
16. november 2001 - 21:40 #8
PS: Selvom du fjerner ikoner fra systray, kan du alligevel starte dem manuelt fra menuen \"Programmer\". Windows indlæser de tilhørende *.inf -og ini-filer, som ligger i systray.

Lad ikke noget ligge i Start-mappen; start evt. programmer manuelt, og kun når/hvis du skal bruge dem.
Avatar billede steen_hansen Forsker
16. november 2001 - 21:42 #9
PPS: Sorry, adressen er http://windowsupdate.microsoft.com/