Avatar billede kennethba Nybegynder
16. november 2001 - 14:26 Der er 11 kommentarer

IIS

Når jeg har oprettet en applikation i IIS og vil gå ind på den, ber internet explorer om btugernavn og password .??
Hvad er det for noget og hvordan slipper jeg for  det.??
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
16. november 2001 - 14:27 #1
Du skal enable din Guest Account under Kontrol Panel > User Accounts
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
16. november 2001 - 14:29 #2
Start > Control Panel > User Accounts >

så står der nede i bunden

Guest Account
Guest Account is Of

Så klik på den..Ellers kan du enable den i indstillinger i IIS mener jeg
Avatar billede kennethba Nybegynder
16. november 2001 - 14:31 #3
Det virker ikke. Den spørger stadigvæk om brugernavn/password .???
Og lige meget hvad jeg taster kommer jeg ikke ind .???
Avatar billede kennethba Nybegynder
16. november 2001 - 14:32 #4
Nu får jeg denne fejl i Exploreren:
Logon failure: user account restriction. Possible reasons are blank passwords not allowed, logon hour restrictions, or a policy restriction has been enforced.
Avatar billede spectre Nybegynder
16. november 2001 - 14:36 #5
prøv at kigge i egenskaber for web-stedet i iis... der er der vist nok noget med noget user security/authentication ... kig der og se evt efter noget \"allow blank passwords\" el lign
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
16. november 2001 - 14:38 #6
Start > Control Panel > Administrative Tools > Internet Information Services > +Computernavn > +Websites > Default Web Site > Højreklik > Properties > Klik på Fanebladet Directory Security > Klik på EDIT > Allow Anonymus Acess og så pil lidt ved det der
Avatar billede kennethba Nybegynder
16. november 2001 - 14:39 #7
Jeg har snart piullet meget. Lige lidt hjælper det!!! ??
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
16. november 2001 - 15:56 #8
..Hmn
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2001 - 01:54 #9
Prøv at afinstallerer IIS igen og start helt forfra, der skal ikke være nogle problemer med det ved opstart. IIS under XP er klar til brug af anonyme ved opstart, så der må være pillet ved noget som der ikke skulle pilles ved. Hus også at få den aktuelle indexfil op i toppen at stå. Jeg bruger selv IIS under XP og har slet ikke haft de problemer. Jeg kan evt. hjælpe dig via remote, hvis det skulle være.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. juli 2002 - 18:29 #10
Hej Kennethba

Jeg har en fornemmelse af at du sikkert har faaet det til at virke nu(eller har opgivet helt) Det lydder paa mig som om du sidder med IIS paa en NTFS disk hvor du har oprettet et dir som du vil have websitet til at bruge som wwwroot. I denne sammenhaeng skal du soerge for at give IUSR_maskinnavn brugeren rettigheder til minimum at laese diret og dets indhold. Denne bruger er (med mindre du har vaeret inde og pille) standard brugeren, som besoegene paa websitet der ikke er logget ind, brugers rettigheder.

Denne bruger er altid en lokal bruger paa maskinen saa man umiddelbart ikke har netvaerks rettigheder og derfor ikke vil kunne tilgaa andre maskiner paa netvaerket. (lige med untagelse af IIS servere paa Domaincontrollere ... hvilket ikke kan anbefales)

Anyway foelte mig lige noedsaget til at svare da jeg saa posten omkring Guest accounten .. dette har nemlig umiddelbart ikke noget med IIS serveren at goere og boer som standard _ALTID_ vaere disablet af sikkerheds aarsager.

Hygge
Hvid