Avatar billede cigarer Nybegynder
15. november 2001 - 12:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort

Hej

Jeg har nu opdateret mit system til win 2000, og nu kan mit skærmkort ikke fungere. Efter at have snakket med folk hos 3D labs har jeg fundet ud af at jeg skal have et nyt kort.

Mine krav er meget små, kortet skal kunne fungere under win 2000, jeg spiller ingen vilde spil eller noget, det skal være rimelig billigt.

Hvad skal jeg købe ???

Avatar billede fredelu Nybegynder
15. november 2001 - 12:54 #1
www.edbpriser.dk /Hardware /grafikkort
Avatar billede cigarer Nybegynder
15. november 2001 - 12:58 #2
Jeg kender ikke noget til grafikkort, jeg ville gerne høre lidt kommentarer til hvad der ville passe til mine behov (konkrete forslag...)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
15. november 2001 - 12:59 #3
Hos www.x-data.dk har de et virkelig stabilt og godt skærmkort.

AGP-V7100 Magic GeForce2 MX200 Pure Retail    AGP / 32MB / 2048X1536 / GeForce2 MX200 633 kr

Det er både i god kvalitet og leverer hæderlige resultater - virker perfekt under win2000.

mvh/
Asmodeus
Avatar billede cigarer Nybegynder
15. november 2001 - 13:42 #4
Jeg synes det virker lidt dyrt, jeg havde håbet der var et billigere alternativ...
Andre forslag, ellers må jeg jo åbne pungen...
Avatar billede asmodeus Nybegynder
15. november 2001 - 14:18 #5
Det er meget billigt i forhold til hvad kortet kan. Men selvfølgelig kan man godt finde noget billigere f.eks.:

SiS6326    AGP / 8MB / 1600x1200 / SiS6326 199 kr.  hos http://www.mariendals.dk/

eller

Apollo Savage 4 Pro    AGP / 32MB / 1920X1200 / Savage4 Pro 299 kr hos www.shg.dk

mvh/
Asmodeus
Avatar billede cigarer Nybegynder
15. november 2001 - 14:20 #6
Til asmodeus
Vil du vurdere jeg kan klare mig med en af de to kort jeg du har skrevet
Avatar billede asmodeus Nybegynder
15. november 2001 - 14:27 #7
det er 2 glimrende kort der begge kan håndtere monitorer op til 19\". SiS-kortet kan nok ikke bruges til 3D spil, men vil fungere fint til Windoze relaterede opgaver. Savagekortet kan godt bruge til 3D-spil men er reelt kun ½ så hurtigt som førnævnte Geforce kort fra Asus.

mvh/
Asmodeus