Avatar billede Slettet bruger
14. november 2001 - 22:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

shortcut i gnome

Sad og tænkte på hvordan man laver en shortcut til et program på skrivebordet i gnome. Har ledt i noget tid nu  men kan bare ikke finde der hvor man gør det
Avatar billede ppstyle Nybegynder
14. november 2001 - 23:18 #1
Du skal bare tilfoeje en applet launcher (ved ikke hvad den hedder paa dansk). Derefter skal du under laucherens egenskaber vaelge et icon som vises paa panelet og en sti til det program launcheren skal starte.

Det er ret nemt, men skriv igen hvis det gaar galt.

mvh / Daniel
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2001 - 23:25 #2
den der \"applet launcher\", hvor finder jeg den?
Avatar billede ppstyle Nybegynder
15. november 2001 - 10:16 #3
Den finder du ved at trykke på \"gnome foden\", derefter \"panel\", derefter \"add\" eller \"add to panel\". Her kan du så vælger launchers. Det gør du så. Nu vil launcheren så spørge om du vil konfigurere den. Ved konfogurationen angiver du så bare sti til dit program samt vælger et nydeligt billede som icon.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2001 - 14:56 #4
takker, men så kommer den jo ikke på skrivebordet ?
Men i den der menubar
Avatar billede redhead Nybegynder
16. november 2001 - 13:00 #5
Jeg bryder mig ikke personligt om ikoner på skrivebordet, men jeg fandt lige ud af at du kan højreklikke i menu-baren >> add to panel >> launcher... så konfigurerer du den trykker ok og hiver den ud på skrivebordet... Det er nok en lidt alternativ måde, jeg gider jo ikke sætte mig ind i \"ikoner på skrivebordet\", men den virker da :o)
Avatar billede ppstyle Nybegynder
16. november 2001 - 13:35 #6
redhaed har ret, der er ikke nogen forskel på om de ligger på panelet eller skrivebordet.

Alternativt kan du bare højreklikke på skrivebordet, og vælger add icon eller shortcut eller noget i den stil.

Når du så har addet det kan du tilføje din sti til programmet ved at vælge ikonets egenskaber/properties.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 14:14 #7
\"Alternativt kan du bare højreklikke på skrivebordet, og vælger add icon eller shortcut eller noget i den stil.\" Det kan man ikke.

redhead  >> din løsning fand jeg også udaf :o)

Men i skal nok få points begge 2

BTW: Er gået over til kde. Blev så ireteret over at gnome ku være så besværlig :o)