Avatar billede chh Nybegynder
14. november 2001 - 18:25 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

manglende lyd

Når jeg afspiller musik cd\'er på min pc\'er mangler der lyd. Mit cdrom drev fungere derudover som det skal. Der er ikke problemer med lyden når jeg benytter mit musik keybord. Mit lydkort er sound blaster live og jeg benytter Win 98. Hvad er der galt?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. november 2001 - 18:30 #1
Sidder dit lydkabel fra dit CD-ROM drev ned til lydkortet?
Avatar billede whatever Nybegynder
14. november 2001 - 18:30 #2
Du mangler nok et lydkabel mellem cdrom drevet og lydkortet.
Avatar billede whatever Nybegynder
14. november 2001 - 18:31 #3
Det kan også være, at du har slået cd-rom fra i mixeren i windows.
Avatar billede chh Nybegynder
14. november 2001 - 18:35 #4
hvordan slår jeg mixeren til i windows
Avatar billede whatever Nybegynder
14. november 2001 - 18:38 #5
start > programmer > tilbehør > underholdning > lydstyrke. Ved \"CD lyd\" skal \"Slå fra\" ikke være krydset.
Avatar billede chh Nybegynder
14. november 2001 - 18:43 #6
Det er den heller ikke
Avatar billede whatever Nybegynder
14. november 2001 - 18:45 #7
Så er det nok dit kabel mellem lydkort og cd-romdrev
Avatar billede kick Nybegynder
14. november 2001 - 18:47 #8
Er der lyde under opstart af win98??
Er det cd\'er som du selv har lavet??
Evt. Hvilket program??

KICK
Avatar billede whatever Nybegynder
14. november 2001 - 18:51 #9
Ud fra hvad han skriver, er der lyd når han bruger sit musik-keyboard. Ergo må der være lyd når computeren start.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 19:42 #10
Kan du se en lille højtaler i Taskbaren, så kan du dobbeltklikke på den, så får du mulighed for at se om der er flueben der kan slettes eller om lyden er skruet ned nogen af stederne.
Avatar billede chh Nybegynder
14. november 2001 - 20:00 #11
kablet sidder som det skal og lyden er ikke skruet ned eller slået fra
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 20:54 #12
Har du været i enhedshåndtering under CD-rom-Egenskaber og sætte den til at afspille CD?
Har du sat kablet det rigtige sted på lydkortet?

Hvis det er iorden vil jeg også mene at det er kablet der er defekt!

Har du en hovedteledon, og kan du høre lyd direkte fra CD-rom drevet?
Avatar billede chh Nybegynder
14. november 2001 - 21:51 #13
hvor er enhedshåndteringen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 22:26 #14
Tryk på Winkey+Puse tasterne, eller højreklik på Denne Computer - vælg Hardware - Enhedshåndtering!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 22:26 #15
Puse=Pause
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. november 2001 - 10:27 #16
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede chh Nybegynder
22. november 2001 - 22:42 #17
sku\' det være en anden gang.
Problemet er ikke løst endnu, men jeg satser på at udskifte kablet en af dagene.
Nu når jeg har dig så har jeg lige et ekstra spørgsmål. Min cumputer har kun ville starte op i feljtilstand. Problemet var at diskdrevet ikke fandtes. Jeg pillede ledt ved ledningerne og nu er den god igen. Men... den kunne ikke finde en  driver til PCI card(et). Tror du det kan have noget med mit problem at gøre?
skal du have pointe for at svare?
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. november 2001 - 23:29 #18
Nej, jeg tror ikke at det har noget med en manglende driver at gøre medmindre du tænker på lydkortet!

Drivere til lydkortet!
http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqsound.html

Dette er en side om støj på lydkortet!
http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqsound.html