Avatar billede wuotan Nybegynder
14. november 2001 - 17:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

win2000 drivere

Hejsa. Lige meget hvor jeg kigger og downer drivere fra får jeg når udfører exe-filen den besked at programmet ikke kan køres i MS-Dos og ikke er et win-prog.?

Er ved at opdatere driverne til skærm, lydkort, cdr og cdrw. Men ingen af enhederne vil køre?

Btw. hvordan flasher jeg BIOS, de eneste sider jeg kommer ind på vil sælge mig nye BIOS-chips?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2001 - 17:53 #1
Det lyder mest, som om du har problemer med at downloade filer.
Prøv at lægge en URL på en af de drivere, du prøver at downloade - så skal jeg prøve at se, om det virker.

BIOS flash - det afhænger lidt af hvilket bundkort du har - om det i det hele taget kan lade sig gøre. De fleste ældre bundkort kunne ikke, og så var man nødt til at købe ny bios chip for at opgradere.
Avatar billede wuotan Nybegynder
14. november 2001 - 18:00 #2
Den fil jeg har fundet hedder 64nt4303 og er fundet på

http://www.ordi.ee/drivers/video/ati/

Det er et ATI 64 CT PCI kort jeg har siddende.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2001 - 18:13 #3
Nix - jeg har ikke det fjerneste problem med at downloade og eksekvere filen.

Har du mon den fulde fil??
Den jeg har hentet fylder: 503.693 bytes.

Du har nok fået en eller anden defekt i dit ftp program (du bruger formentlig din alm. browser). Jeg foreslår som det første, at du opgraderer den til en nyere version. Det vil formentlig løse problemet.
Alternativt kan du prøve med andre programmer, f.eks. Download Accelerator Plus, der giver nogle ekstra features.
Download Accelerator kan hentes på www.speedbit.com
Internet Explorer kan hentes via http://www.microsoft.com/downloads/search.asp?LangID=3&LangDIR=DA
Avatar billede wuotan Nybegynder
14. november 2001 - 18:28 #4
Hmm?? HAR som ny Ekspert.dk bruger vist dummet mig? Har installeret DAP5, men det er samme fil samme størrelse der bliver hentet. Den vil stdigvæk ikke køre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2001 - 19:27 #5
Dummet dig?? - nåja, al begyndelse er svær :-)

Men lad mig lige forstå det ret - du har LIGE installeret DAP5??

I så fald foreslår jeg dig at opdatere browseren i første omgang.

Og så sidder jeg og får en lille nagende mistanke:
Kører du noget antivirus program der er opdateret inden for den sidste måned?? - og har du prøvet at scanne din maskine?
SirCam32 KUNNE nok godt give den fejl du har. Men det er et langt ude gæt, så prøv browseren, hvis ikke du har anden mistanke.
Avatar billede wuotan Nybegynder
14. november 2001 - 19:54 #6
1. har indenfor den seneste måned kørt en Sircam scanner, men prøver da lige igen?

2. DAP5 = Download Acc. Pro 5,0

3. Hader ikke at kunne finde rundt, har ikke haft den slags prob´s før....*S*

Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. november 2001 - 11:00 #7
Lad os lige finde ud af:

1. Du kan godt eksekvere andre exefiler, ik?

Det må betyde:

2. Du har problemer med at eksekvere downloadede filer, hvilket igen må betyde:

3. Det er din download der går galt. Ikke Windows - men din download, der får byttet rundt på data i filen eller sådan noget lignende.

Og jævnfør dit sidste svar - jeg er klar over at DAP5 er Download Accelerator. Jeg spurgte om du LIGE havde installeret den (efter mint forslag), eller om du havde den installeret i forvejen.
Havde du installeret den i forvejen, kunne det være den der var ged i.

Så vidt jeg forstod på det andet spm, du havde oprettet, kører du med IE6..... - og det kan da også være her problemet er. Jeg har ikke selv prøvet den, men har hørt nogle grimme ting.

Hvis du har muligheden, kunne du jo prøve at downloade filerne fra en helt anden pc, og kopiere dem over på din egen. Så kan du 100% finde ud af, om det er windows eller din download der går galt i byen.

Men ellers bør du altså prøve med f.eks. IE5.5 eller et helt andet 3.parts ftp produkt.

Jeg tror stadig ikke det er windows der gi´r dig problemer.
Avatar billede wuotan Nybegynder
15. november 2001 - 13:18 #8
Sorry skrift er utaknemmeligt*S*

Har kørt med DAP før under 98, ingen problemer.

Har som \"desperat\" udvej købt et agp-grafikk. Men for at kunne installere det, finder jeg så ud af at jeg skal downloade win2000 SP3. (jfr installationsfolderen)

Fandt igår ud af at SP2 ikke var installeret, når jeg så prøver at gøre dette, melder puteren at Print Spooler ikke er startet?

Såvidt jeg husker ligger Print Sp. i Regedit? Men er ikke lige den store regedit haj:
Hvor finder jeg den og hvilken værdi skal den så indstilles til?

Ad. IE.
HAr kørt med IE6, IE crashede dog efter ca. 5 min. Kunne ikke fjerne den fra pc, kunne ej heller opdatere den. Valgte at formattere og så installere IE5.5 som jeg ved virker.
HAr forsøgt Netscape, heller ikke den store succes*S*
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. november 2001 - 13:23 #9
Æhææ -  nu begynder det at lyde rigtig sjovt.... :-)

1. Der er IKKE kommet en SP3 til Windows 2000. Kun en 2´er.

2. Hvis din spooler ikke er startet, skal du få en fejlmeddelelse. Det er ikke noget man laver i regedit, men der imod en service man starter op fra kontrolpanelet -> Services. (Spooler).
Hvis ikke den som standard er startet, er der noget helt galt.

Jeg tror du er ude i så meget rod, at der kun er én ting at forsøge, før du formatterer og geninstallerer igen.

Windows 2000 kan reperere sine egne systemfiler. Det gør du ved at sætte 2000 CD´en i igen, og starter en installation af den. Den vil herefter spørge dig, om du ønsker at reperere den eksisterende installation. Jeg tror det er NU du skal prøve det.
Avatar billede wuotan Nybegynder
15. november 2001 - 14:30 #10
Er selv kommet til samme konklusion vedr. SP3.
*G*

Prøver at starte Spooleren. Hjælper det ikke vil jeg prøve at reparere systemfilerne?*S*

.o0(Darn et bøvl... Skulle være blevet på 98? Der havde jeg ikk ede problemer)0o.
Avatar billede wuotan Nybegynder
16. november 2001 - 00:13 #11
Det er min win2000 cd den er gal med.... Den vil ikke køre drivers.cab ind og det ser oxo ud til at den er gal med Print Spooler?

Så langt så godt...