Avatar billede mf1616 Nybegynder
14. november 2001 - 11:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lang filnavn

Er der nogle der har haft problemer med lange filnavne under win2000? Hvis jeg prøver at lave en lang fil på ca. 127 karakter, dvs under de 256 karakter som skulle være muligt, så crasher windows. Nogen forslag til problemet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 12:08 #1
Prøv at hente Service Pack 2 under Start/Updates, det kunne løse problemet som jeg ikke har bemærket før.
Jeg har så heller ikke prøve med et så langt filnavn ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 12:10 #2
Hjælper det ikke kan du prøve at gå i Start/Kør og skrive SFC /scannow, sæt din Win2k i drevet og tryk Enter.
Der går ca. 10 minutter medens eventuelle korrupte systemfiler udskiftes!

Installer SP2 efterfølgende!
Avatar billede mf1616 Nybegynder
14. november 2001 - 12:11 #3
Det har jeg allerede installeret. Men er pludselig kommet i tvivl om de 256 karakter, er det for hvert bibliotek og filnavnet, eller er det længden på den samlet sti?
Avatar billede mf1616 Nybegynder
14. november 2001 - 12:17 #4
Det er fordi jeg har en meget lang bibliotek struktur bagved filen, så det kunne være det var derfor. Hvis det er, så er det fanmer underligt at windows cracher istedet for at advare/skrive at filen og dens underliggende struktur er for lang
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 12:18 #5
Jeg mener kun det er filnavnet der kan være max 256, ellers kan du søge efter det i Win2k hjælp, så får du garanteret svar!

Prøvede du det med SFC (System File Checker)?
Avatar billede mf1616 Nybegynder
14. november 2001 - 12:20 #6
Nej, jeg har ikke lige cd\'en ved hånden. Prøver senere, hvis det virker, får du dine point
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2001 - 12:25 #7
Ok, vi venter og håber det går i orden!
Avatar billede mf1616 Nybegynder
17. december 2001 - 09:20 #8
Sorry, havde fuldstændig glemt at jeg havde oprettet dette spg. Har fundet ud af at det er den samlede struktur der max kan være 256 karakter (ihvertfald på min maskine). Men du får  dine point da jeg har være så lang tid om at melde tilbage
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 09:45 #9
Det vil sige alt inkl. mapper - undermapper og filnavn må ikke overstige 256 karakterer.

Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes