Avatar billede aspwannabie Nybegynder
13. november 2001 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IP og DNS?

Jeg har allerede læst et hav af posts men altså....

Problemstilling:
Jeg har fast IP
Apache installeret (snart)
Eget domæne

Mine domæner er ikke danske (.dk) og de er registeret hos dotster.com. Hos dotster skal man selv angive DNS for hver enkelt domæne, dette har altid fungeret upåklageligt med min nuværende host (ikke dansk).

Hvis jeg så selv vil lege server er det så nok at indtaste mit IP istedet for DNS-nummeret?

- AW -
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
13. november 2001 - 16:28 #1
Ja.
Hvis jeg forstår dig ret er dotster DNS server, og i så fald skal du bare angive, at dit domæne bliver hostet på din egen IP
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
13. november 2001 - 16:33 #2
Ok - jeg prøver det og hvis det spiller er du blevet hele 60 point rigere :)
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
13. november 2001 - 16:35 #3
Bemærk at en ændring i DNS kan være DAGE om at slå igennem.....

Men jeg har tid til at vente ;-)
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
13. november 2001 - 17:18 #4
\"Output from your name server update request:
domain1.COM:Unable to Change Name Servers with Registry.  Invalid Name Server.\"

Strange.
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
13. november 2001 - 17:37 #5
Jeg har prøvet noget andet samt spurgt dotster hvad jeg bør gøre..... nu får vi se.