Avatar billede tencharp Nybegynder
13. november 2001 - 10:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ZoneAlarm

Det virker som om at Zonealarm kører i et loop. Jeg kan ikke få det til automatisk at slå locken til. Det tæller ca. 10 sekunder ned og starter så forfra. Problemet består selvom jeg har prøvet at hindre internetadgang for alle de prg. som er blevet autoriseret til at bruge internettet.

Virkede ellers fint i starten.
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. november 2001 - 11:18 #1
Uninstall, og installer nyeste version. Sig nej til at bruge evt. gamle indstillinger.

/Rob
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2001 - 11:42 #2
Drop ZoneAlarm den giver ingen sikkerhed. Brug Tiny Firewall i stedet for. Den virker.
Avatar billede fcs Novice
13. november 2001 - 12:21 #3
Kharder>> Du har altid været en varm fortaler for Tiny frem for Zonealarm. Har du nogle links til tests der viser denne forskel du snakker om eller måske noget anden information?
Avatar billede fcs Novice
13. november 2001 - 13:06 #4
Jeg fladt lige over denne her: http://keir.net/firehole.html
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2001 - 17:25 #5
Jeg har mine egne erfaringer med disse 2 produkter. Med Zonealarm havde jeg konstant problemer med hackere, som ændrede i min regdatabase, og har oplevet at blive hacket, mens ZoneAlarm stod på lock. Jeg kunne ikke komme på nettet, men hacker kunne godt komme ind på min pc.

Med Tiny Firewall har jeg uden problemer stoppet en mailspamer, som syntes det var sjovt at bruge min postserver til at sende 1000  af mails til brugere i usa fra kinisiske webservere. At det så til og med var en amerikaner som morede sig er en anden side af sagen.

Jeg har også hørt fra personer, som har prøvet at hacke sig ind på min pc, at det ikke var muligt at komme ind, efter jeg er gået over til Tiny Firewall.

Zonealamr er hammer dygtig til at blokere ud på nettet, men det er som om at det ikke lige er det der altid er formålet.

Her er der mange valgmulighedder med Tiny Firewall.
Avatar billede tencharp Nybegynder
14. november 2001 - 10:41 #6
Hobbez. Virkede ikke at opgradere, selvom instilling ikke blev genbrugt. Den looper stadig, også selvom der overhovedet ikke er godkendt nogle prg. til at gå gennem lock eller få access til internet.
Avatar billede tencharp Nybegynder
14. november 2001 - 10:58 #7
fcs&Kharder. Meget interessant link til \"artikel\". Er Tiny også baseret på outbound kontrol - og dermed temmelig utæt? Jeg kan vist ikke give nogle point medmindre I poster som et svar.
Avatar billede fcs Novice
14. november 2001 - 12:19 #8
Som det står i artiklen er Tiny også inkluderet i problemerne
Avatar billede fcs Novice
14. november 2001 - 17:03 #9
Takker for point, men skulle kharder ikke have haft nogle?
Avatar billede tencharp Nybegynder
14. november 2001 - 20:47 #10
Jo, ledte efter en måde at dele point, men kunne ikke lige se hvordan.
Avatar billede fcs Novice
14. november 2001 - 23:40 #11
Du kan jo selvfølgelig ikke give ham point når han ikke har lavet et svar, men hvis kharder gerne vil hav e halvdelen, så sig til og jeg ordner det ;-)