Avatar billede elsa Nybegynder
13. november 2001 - 10:31 Der er 12 kommentarer

Hvordan Restore/Import

Jeg har en .dat fil som enten er en backup eller export fra en SQL2000 database. Hvordan får jeg den ind igen
Avatar billede slash Nybegynder
13. november 2001 - 10:33 #1
ved i enterprise manageren ar vælge import database hvis det er en backup... eller du kan bruge sp\'en sp_attach_db hvis det er en fil som du f.eks. har deatched!
Avatar billede slash Nybegynder
13. november 2001 - 10:35 #2
du kan oxo læse lidt i SQL Books online - søg under: restore database -> så skulle en fyldestgørende walkthrough til restore af databaser dukke op!
Avatar billede elsa Nybegynder
13. november 2001 - 10:48 #3
Jeg tror at jeg har lavet et backup så filen er et backup.. Men Når man skal restore så skal man vel have databasen i forvejen eller hvad.
Avatar billede slash Nybegynder
13. november 2001 - 10:54 #4
ik så vidt jeg ved.... i enterprise mangeren  ekspanderen du din server, du vælger \"Databases\", højreklikkerer og vælger \"All Tasks\", vælg \"restore database\"
Avatar billede elsa Nybegynder
13. november 2001 - 11:22 #5
Ja men det første ComboBox \"Restore as database\" skal man vælge den database man vil bruge.
Avatar billede slash Nybegynder
13. november 2001 - 11:30 #6
så opret en tom db - navngiv den efter hvad din backup hedder og prøv at retstore!
Avatar billede elsa Nybegynder
13. november 2001 - 11:37 #7
Så får jeg ca 25-30 linjer fejl i msgBox.
Avatar billede elsa Nybegynder
13. november 2001 - 11:37 #8
Kan jeg få dig til at prøve.Den fylder ca 300kb .zip
Avatar billede slash Nybegynder
13. november 2001 - 11:39 #9
inde du restorer, prøv under fanebladet options at vælge det punkt der hedder noget med \"Force restore over existing database\"
Avatar billede elsa Nybegynder
13. november 2001 - 11:44 #10
Samme fejl
Avatar billede slash Nybegynder
13. november 2001 - 11:44 #11
suspekt!
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
13. november 2001 - 16:51 #12
De 25-30 linjer fejl, hvad er det? De kan nok give en god ide om, hvad der går galt....