Avatar billede kws Nybegynder
13. november 2001 - 00:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP fryser med gentagen lyd

Efter at jeg har skiftet til XP PRO, så er et problem jeg havde i starten under W2K vendt tilbage.

XP fryser maskinen (helt!) lige pludselig med en gentagen lyd (hyletone) og der er så kun hovedkontakten tilbage.

I W2K fandt jeg udaf at løsningen var at indsætte nedenstående key i registreringsdatabasen, hvorefter jeg ikke havde problemet længere.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\CurrentControlSet\\Control\\Session Manager\\Memory Management]
\"LargePageMinimum\"=dword:ffffffff

Samme key har jeg prøvet at oprette i XP, men det hjælper ikke på problemet :(

Jeg mener at problemet har noget med store filer at gøre som det var i W2K. Det sker nemlig kun når jeg afspiller store filer (film eller store MP3) samt under CounterStrike (OpenGL).

Mine mainboard drivere er VIA, processor er AMD og Lydkort er SB Live.

Drivere til alt er nyeste opdateringer !

Help me !

Avatar billede Slettet bruger
13. november 2001 - 00:52 #1
Der ligger med sikkerhed en driver, som ikke er ok. F.eks. til dit lydkort.

Endvider er det en AMD har du husket AMD pach
Avatar billede kws Nybegynder
13. november 2001 - 00:54 #2
AMD patch ? mener du Via 4in1 ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. november 2001 - 00:58 #3
Prøv at gå i Start-Kør og skriv SFC /scannow, sæt din WinXP i drevet og tryk på Enter, desværre går der nok 20 minutter medens den undersøger og erstatter evt. korrupte systemfiler!
Avatar billede kws Nybegynder
19. november 2001 - 10:19 #4
Har reinstalleret det hele :(