Avatar billede fagbog Nybegynder
01. juni 1999 - 16:54 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

ALLE Strejker D. 6 Juni - For 3 gang

Jeg synes at den anden var lidt lang så
her kan vi fortsætte.

MVH

Henrik Mardov
netstrejke@dslink.dk
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 1999 - 18:12 #1
Jeg har lavet en liste over dem der deltager aktivt i netstrejken..:
http://wiktor.dk/~razor/netstrejke.html
Avatar billede snowball Novice
01. juni 1999 - 18:26 #2
Så kom det i fjernsynet. TV3 har lige haft et indslag om det i 18 nyhederne
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 19:46 #3
hvad sagde de? er der nogen der har en mpg?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 19:46 #4
razor>> tak for siden!
Avatar billede snowball Novice
01. juni 1999 - 19:49 #5
Der var lb. a. et interview med Klaus Riskjær Pedersen, som sagde at det med at surfe med en fast mdr. afgift kommer, men teknologien skal bare lige følge med
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 20:00 #6
klaus er sej
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 20:00 #7
men det siger jo sig selv, han er fra venstre
Avatar billede sst Nybegynder
01. juni 1999 - 20:14 #8
Der burde indføres trafikbaseret
afregning ala det man kan finde
mange steder i USA: Du betaler
et fast beløb for en linje (typisk
$100-$200/md) og har så fri afbenyttelse
indtil en hvis trafikmængde, hvorefter
der betales ekstra) - dette giver mere
mening da der kan være stor forskel
på folks trafikbehov - hvorfor skal
en lav-belastnings chatter betale
det samme som en person med stort
trafikbrug? Der er mange der ville
sætte stor pris paa en 24-timers
opkobling - hastighed er sekundært.
Man har siden 1980'erne kunne købe
sig takstfrie 9600 bps-linjer i USA..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 20:28 #9
sst>> det er ca. princippet i ADSL men det er kun TeleSKod som udbyder det. og kun i nogle byer
Avatar billede sst Nybegynder
01. juni 1999 - 20:37 #10
esben>> Lige min pointe - jeg har ikke brug for en fancy high-speed forbindelse om 2 år, så hellere et low-speed permanent uplink i dag.. Hvorfor har U.S. telco's kunne udbyde flat rates siden 80'erne mens vi stadig betaler per minut for lokale/data-opkald..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 20:51 #11
fordi vi er bagud herhjemme...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 20:53 #12
ok

ALLE! hent http://members.xoom.com/technojunkie/filer/netstrejke.doc og print den ud og hæng den på i jeres lokale by!

den kommer på vores side senere
Avatar billede nico Nybegynder
01. juni 1999 - 22:06 #13
Hej jeg støtter den strejke 100% men hvad er det for nogle UIN numre som er på denne adresse? http://wiktor.dk/~razor/netstrejke.html
Avatar billede mortenborg Nybegynder
01. juni 1999 - 22:07 #14
www.netstrejke.dk k¿rer!
...og kan vi sΠblive enige om at det er det officelle strejke site? :-)
Avatar billede nico Nybegynder
01. juni 1999 - 22:16 #15
Hvad betyder UIN
Avatar billede thebeast Nybegynder
01. juni 1999 - 22:19 #16
Hvilket nummer du har på Icq
Avatar billede Dan Nim Seniormester
01. juni 1999 - 22:28 #17
Domainet køre...men jeg laver lidt om om lidt !
Avatar billede nico Nybegynder
01. juni 1999 - 22:32 #18
Si Si
Avatar billede thebeast Nybegynder
01. juni 1999 - 22:33 #19
Ja ja...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 22:42 #20
chatstuff>> hvorfor kan i ikke bare bruge den side som jumper lavede?

den ligner den gamle men har meget bedre indhold
Avatar billede stumpe Nybegynder
01. juni 1999 - 22:57 #21
Hej igen
så er jeg med igen. Jeg har haft lidt travlt i dag og har derfor ikke været aktiv herinde, men nu har jeg lige hurtigt gennemlæst de seneste indlæg, så jeg nu kan deltage i debatten igen
stumpe :-))
Avatar billede stumpe Nybegynder
01. juni 1999 - 23:02 #22
Fedt at domænet kører, det ser bare godt ud.
Men har I droppet at skrive hvem der er medierespons fra osv. eller hvad?

Jeg retter lige linken på Jensens Webdesign, så det kommer til at linke til domænet.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
01. juni 1999 - 23:06 #23
ALLE SAMMEN:

Hvis noget skal rettes på www.netstrejke.dk så skriv til dna@chatstuff.dk

Stump....kig under reklame
Avatar billede Dan Nim Seniormester
01. juni 1999 - 23:13 #24
Så er der blevet lavet en "10 nyeste medierespons : " på forsiden
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 1999 - 23:15 #25
Hvem har registreret os hos chart.dk.. der skal URL'en lige rettes..!
Avatar billede stumpe Nybegynder
01. juni 1999 - 23:23 #26
chatstuff: Hvis det skal forstås sådan at der står reklame i menuen er du nok nødt til at få sat scrollbar på så man kan rykke ned for det nederste jeg kan se der, er linken til underskrift-indsamling.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
01. juni 1999 - 23:24 #27
Hvem står for chart.dk reklamen ?

Ændre lige vores adresse
Avatar billede razor Nybegynder
01. juni 1999 - 23:25 #28
stumpe>> din UIN er rettet
Avatar billede Dan Nim Seniormester
01. juni 1999 - 23:25 #29
stump...done
Avatar billede stumpe Nybegynder
01. juni 1999 - 23:30 #30
razor: piiiiiiiiiiiiiv.....jeg kan ikke submitte til din guestbook

Fedt så meget støtte og respons der er nu.
Er det ok jeg tilmelder mig mailinglisten?
Avatar billede Dan Nim Seniormester
01. juni 1999 - 23:37 #31
Der skulle gerne komme en mailing liste snart på siden.

Jeg skal bare have den færdig
Avatar billede cyberduck Nybegynder
02. juni 1999 - 00:27 #32
Hvaa... er der ikke nogen der kan få en "kopi" af TV3's reportage, som kan blive smidt på hjemmesiden ??
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 00:34 #33
Jeg kom til at tænke på ...
Nu der er skrevet til TV2 ... hvad med TV2 Lorry (Regional stationen) .. er der nogen der har skrevet til dem?

Dem kan man sikkert logge ud og filme på fredag...
Avatar billede missing Nybegynder
02. juni 1999 - 00:51 #34
nico>>> UIN betyder vel noget i retning af Unique Identification Number til brug i ICQ
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 00:58 #35
chatstuff:
Hvornår kommer det med på fredag online???
Det er jo ligesom ret vigtigt!
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 01:07 #36
fredag online ?? har ikke hørt om det. Fortæl så kommer det fluks på.

Nu må de personer som har http://www.netstrejke.dht.dk/ - fandme tag sig sammen og fucke deres side op, og sætte den til at redirect til http://www.netstrejke.dk. Fæ hovder !.

hvorfor skriver i under BANNER at det er JKP.DK som har lavet de banner ?. Jeg fik ham til at linke til en strejke side. men derfor er det sku ikke ham som har lavet dem. DET ER MIG FOR FANDEN
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. juni 1999 - 01:20 #37
chatstuff>> det er jumper som har lavet jkp og dht.dk
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 01:41 #38
cyberesben...hvad fanden har det med sagen at gøre ?

Det er ikke dem som har lavet de banner !
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 02:01 #39
chatstuff:

jeg har skrevet det her på forumet.
jeg skrev til dig i den sidste mail at jeg lige havde lavet en opdatering, som du skulle have med.

Men du kan se det på http://www.skumleren.dk/netstrejke/index.bak
jeg har nemlig ikke slettet siderne, fordi jeg tænkte at du sikkert ikke havde fået den med :)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
02. juni 1999 - 02:31 #40
danex....alt det der her jeg da med !!!.
Avatar billede cds5 Nybegynder
02. juni 1999 - 03:18 #41
arrrrrrrgh........har lige "underskrevet siden" dummede mig utroligt!! anede ikke hvad UIN betød
så jeg skrev mit navn 2 gange (det med strejken bliver let for mig!! kan ikke engang skrive ordentlig under, hvordan f..... kan jeg så finde ud af at logge på nettet? :-) )
mit ICQ er 8504372 og mit navn er Claus Ditlev Sørensen
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 03:33 #42
Chatstuff:
"Møde på Rådhuspladsen fredag D.4 Juni. Kl. 18.00 Man vil D. 4 Juni lave et møde på Rådhuspladsen, bla. for at samle underskrifter ind. "

Det er også meget sigende.
Jeg skrev på siden mens den lå hos mig, at der skulle tilmeldes på samling@skumleren.dk med navn og adresse.
At vi skulle have 20+ tilmeldinger.
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 03:34 #43
Chatstuff:
Glemte lige at sige at du lige måtte have opdateret det, for det var der ikke da jeg skrev indlægget.
Avatar billede fagbog Nybegynder
02. juni 1999 - 04:23 #44
Der er nu kommet et par bannere op
http://www.mp-3.dht.dk
Det øverste køre i Random

Mvh

Henrik Mardov
netstrejke@dslink.dk
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 1999 - 16:20 #45
UPS...Jeg havde ikke det der i var gået til side 3 i denne (tråd), så jeg kom til at poste beskeden nedenunder i id=1280....SORRY !

Eftersom e-mailadressen på netstrejke.dk ikke virker vil jeg poste det brev jeg havde skrevet vedrørende sammenligningen imellem TeleDK og DR her.

Allerførst skal der ikke være tvivl om at jeg støtter initiativet om at holde søndag som internetfri dag, da jeg vil give dig/jer ret i at priserne for at være koblet på internet er urimelige høje.

MEEENN

At i sammenligner DR's tidligere monopol, med TeleDK's er helt hen i vejret...Der er så stor forskel på de to ting at de ikke kan sammenlignes.

DR var og er stadigvæk statsejet, hvilket TeleDK ikke er (det er jo ikke engang på danske hænder). Det har altså aldrig været op til DR om der skulle være den 2. station eller ej, og der er ingen der er afhængige af DR's antenner eller lign., som det er tilfældet med TeleDK's kabler. Faktisk har DR fra starten TV2 blev født (jeg går ud fra at det er TV2 der tænkes på når du/i tænker på ophævelsen af monopolet, da der jo var masser af tv-stationer før TV2, men ingen så store) været tvunget til at samarbejde med TV2 om udsendelser, master/antenner osv, og har gjort det. Der har ikke aldrig været andet end almindelig sund konkurrence imellem DR og TV2. Som eksempel kan man bruge det faktum at DR's og TV2's nyhedsudsendelser ikke ligger på samme tid. Det er da samarbejde.

At programudvalget er blevet bedre kan jeg kun give dig ret i, men det er der vel også en god grund til. Hvis der kun findes et firma i hele landet der laver hvad det firma så ellers laver falder det i søvn, og derfor var det også sundt da TV2 kom på banen.
Men igen der er ikke noget som DR har haft indflydelse på. Det har kun de 189 jakkeklædte folk i den store bygning i KBH kunne bestemme.

Og nej.....Hele licensen går ikke til DR....TV2 (og TV-Danmark for den sags skyld) får også deres del af den.

Alt dette kun for at rette en sammenligning som jeg ikke syntes er helt fair (og nej, jeg arbejder hverken for DR eller TV2) ;-)

Men som sagt kan jeg kun tilslutte mig ideen med en internetfri søndag, som jeg da selvfølgelig vil holde. ;-)
Avatar billede fagbog Nybegynder
02. juni 1999 - 17:03 #46
Avatar billede DaneX Praktikant
02. juni 1999 - 17:53 #47
Fagbog:
Come on... denne side er da ikke særlig lang ... jeg hentede den på et ½ sekund!
Det eneste du næsten har bidraget til her er at lave nye sider hele tiden.

Relax lidt, ikk'? :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. juni 1999 - 23:24 #48
grenz>> det var et eksempel på hvad monopoler gør, ikke en sammenligning!!!!!!!!!!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juni 1999 - 14:04 #49
!!!!!!TIL ALLE:!!!!!!

Kig på DR2 i aften kl 20.00-21.00.

Der vil jeg blive interviewet angående Netstrejken I Programmet U-land.

Hvis nogen har et videokort i deres puter er de MEGET velkomne til at optage det og maile en mpg eller avi eller whatever til cyberesben@postkontor.dk

Så ved i det.... vi er i fjernsynet, gutter!