Avatar billede erk Nybegynder
12. november 2001 - 16:41 Der er 8 kommentarer

Evaluering tak :o)

Jeg vil gerne høre hvad folk synes om designet af min hjemmeside på www.erk.dk . Jeg vil gerne høre folks mening om loadtid, grafiske elementer, strukturering eller bare generelt - meget gerne med forslag til forbedringer for det er (næsten) min første hjemmeside. Der er 30 point til de tre mest inspirerende og anvendelige feed-back-kommentarer :o)
Avatar billede manon Nybegynder
12. november 2001 - 16:54 #1
Dwload tiden er for langsom hos mig (adsl 256), dog er nettet meget belastet pt pga. flystyrtet i NY.
Hvis vi skal starte fra toppen.

Din \"ild\" baggrund passer ikke med tekstfarven på dine links - alt for forvirrende. Hvis du ønsker din \"ind\" BG, så burde din linktekst være sort og ved mouseover så skifte til rød.
Din \"ild\"-BG går ikke 100% ud til kanten - den gengiver selv selv 2 gange på min 21\" og oppe i højre hjørne er der et sort trekant - duer ikke!
Du blander dansk sammen med engelsk - bestem dig *s*

Dit loge er godt lavet - meget originalt, men jeg syntes du burde holde alle bogstaver i lille tekst, ligesom dit .dk - størrelsen er måske lidt for stor i forhold til resten af siden.

Chart.dk på siden ??? Ikke pænt - find en andet counter eller mulighed der passer til dit design *s*

Under kontakt - brug samme \"teksttype\" til \"Kontakt ERK\" som du bruger på dit logo - hold dig til så få font typer som muligt.

For god orden skyld, her er mine info:
21\" på 1280x1024

\\manon
Avatar billede manon Nybegynder
12. november 2001 - 16:57 #2
rettelser :
...din \"ind\" BG = din \"ild\" BG
...Dit loge er godt = Dit logo er ...
Avatar billede netz-dk Nybegynder
12. november 2001 - 17:01 #3
Til at starte med tog det meget lang tid for min computer at hente siden, det kan så godt være en fejl på forbindelsen...

Forsiden er lidt tom... Du kunne evt. lægge nogle nyheder ind, med opdateringer eller noget i den stil...

Den er sværd at se i en 800x600 opløsning, hvis du ellers lige kunne gøre noget ved det...

Hvis du også kunne lave noget mere ud af menuen, den er lidt sværd at se, måske lægge den ud i den leftframe...

Jeg glæder mig til at se hvad der ellers kommer i \"Sort\"
Hvis du har brug for sorte kloge ord, så har jeg nogen... http://www.sagamania.yum.dk her kan du finde nogle få, jeg er i gang med at lægge flere op...

\"Træet\" i Links og Downloads er lidt besværligt at bruge, hvis du evt. kunne lave en HTML menu i stedet for...

Den sorte kant rundt om, hvis du fx kunne lave den en anden baggrund eller lægge nogle billeder ind, den ser så dyster ud...

Siden har et godt indhold! Håber der kommer mere af den slags!

- Netz.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. november 2001 - 19:06 #4
Den er lidt lang tid om at loade (56k) . Forsiden er meget kedelig og den hvide farver virker meget hård og skarp.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 19:09 #5
Den knaldsorte margin rundt om det kridhvide indholdsareal giver en følelse af at man bliver blændet. Det gør det sværere at læse teksten.

Dun menu er for bred til at holde sig på een linie på en skærm mindre end 1028 pixel bred. Og da menybjælken kun har plads til een linie betyder det at der forsvinder menupunkter på mindre skærme (jeg kan lige ane toppen af dem).

På kontaktsiden ændrer dine links til kursiv ved mouseover. det betyder at linien står og danser. prøv at undgå det.

Jeg kan godt lide dine appletter. de er smukt gennemførte.

Men aestetikken skal der arbejdes mere med, den er ikke køn.

mvh JakobA
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. november 2001 - 19:09 #6
FORTSÆTTELSE

Jeg synes at du skal finde en anden baggrunds farve, en der lyd og venlig. Brug evt. http://www.colorschemer.com/online/

Menuen virker godt nok. Men jeg synes at det er en utrolig kold side, der er ikke rigtig noget indhold på den. Og jeg er stadig ikke klar over hvad hjemmeside skal bruges til, hvad er erk?
Der står ALT forlidt på hjemmeside, det meste af siderne er spildplads
Avatar billede cmk30 Nybegynder
12. november 2001 - 19:33 #7
Davs!

En lille kommentar!

Menu´en er meget forvirrende da din orange tekst gå i forbindelse med din flamme baggrund!

Download tiden er også meget langsom her, men det kan jo måske være en fejl!!! :)

Også en ting jeg slet ikke kan klare din scrollbar i siden. Hvis de absolut skal være der skal der være noget mere indhold så der er en mening med at scrolle og ikke bare nogle få 10px...

Dit indhold på nogle af siderne er meget kortfattet og hvis du skal lave sådan en side som man jo finder 1000 millioner af så find på noget som man ikke ser så tit og gider bruge lidt af sin tid at surfe på...

Dine små animationer med kaninen og den røde mand er også noget af det mest irreterende jeg kender hvis jeg kommer ind på sådan en side... men, men hver sin smag!

Nu er jeg meget kritisk og design krævende men, du spurgte jo om en lille evaluering... så verså´go... :0)

/cmk30
Avatar billede erk Nybegynder
12. november 2001 - 22:36 #8
Jeg er glad for kommentarerne - nogen mere end andre, men så gerne lidt mere input inden jeg fordeler pointene ud :o)