Avatar billede doomhammer Nybegynder
12. november 2001 - 13:26 Der er 3 kommentarer

Read only i WinXP

Hey,

Jeg har et problem med at få adgang til mine databaser i winXP, og får en read only fejl, når jeg eksempelvis prøver at opdatere en tagwall gennem browseren. Jeg kører NTFS og har haft samme problem i win2k dog kunne det løses ved at tage egenskaber for databasen i mit wwwroot dir og så slå security\'en fra. Samme fremgangsmåde er ikke i WinXP, og hvordan gør man så?

Avatar billede torbenmelander Nybegynder
12. november 2001 - 13:29 #1
Så vidt jeg husker er der da et Security faneblad i XP ligesom i 2000 .. medmindre du køre XP HOME

Højreklik på din access database og tilføje Everyone og IUSR_COMPUTERNAVN og giv dem fuld adgang.
Avatar billede doomhammer Nybegynder
12. november 2001 - 17:47 #2
Jeg bruger professional, og Nej, jeg har kun general og summary fanebladene under properties for mine databaser :(
Avatar billede meilby Nybegynder
19. december 2001 - 01:08 #3
Jeg har haft sammen problem som dig og har løst det ved at lave et Vitual Dir til en mappe på en anden partition på computeren og nu virker det helt fint.