Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
12. november 2001 - 11:09 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Hvad skal jeg vælge?????

Jeg gå med tanker om at opsætte en webserver, men hvilket program skal jeg vælge: Apache eller IIS?
Hvad er lettest når der ikke er over 250 hits om dagen?
PS jeg kører win2k.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2001 - 11:11 #1
Hvad skal du bruge af sprog?

Ellers benyt IIS :o)
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. november 2001 - 11:11 #2
Hvis du ikke har nogen erfaringer med Apache, vil det være klart nemmest for dig at bruge IIS ;-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2001 - 11:12 #3
ASP m.m. på IIS

PHP, cgi, perl og MYSQL på Unix/Linux - Men de kan køre på IIS
Avatar billede disky Nybegynder
12. november 2001 - 11:14 #4
bacardil: du glemte den bedste JSP

mikkel: brug Apache, den er langt mere sikker. Og fungerer meget fint på Win2k
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. november 2001 - 11:15 #5
Disky, faktisk er det en påstand at den er mere sikker, sålænge man husker de forskellige updates der konstant kommer til alle ms produkter
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2001 - 11:16 #6
Regnet ikke med at han brugte JSP, men IIS kan være sikker..
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. november 2001 - 11:21 #7
Faktisk har det amerikanske militær valgt at bruge hverken eller, fordi intet  af det er sikkert nok.... de har faktisk valgt en løsning bestående af mac servere med en Webstar Server Suite
Avatar billede disky Nybegynder
12. november 2001 - 11:21 #8
bamzen: og det skulle være en grund til at apache ikke er mere sikker ?

Måske vælger de den løsning eftersom de færreste kender den, og derfor er der ikke så mange hackere med erfaring på den.
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. november 2001 - 11:23 #9
Og de færreste hacker vil angribe deres egen foretrukne platform heller (linux/apache) ;-)
Avatar billede j.robert Nybegynder
12. november 2001 - 11:45 #10
Når du skal bruge ASP, så benyt IIS/PWS(full patched), på din win2k. - Apacheserveren med ChiliASP kan IKKE anbefales til ASP.

Når du har win2k skal du benytte IIS/PWS.
- Du skal dog lige installere Microsoft\'s patches for at sikre din webserver.

Generel info:
http://www.microsoft.com/windows2000/technologies/web/default.asp

Sikring af webserver og din PC):
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/tools/w2knew.asp

Start med Service Pack2:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp

Benyt IE6:
http://download.microsoft.com/download/IE60/fnlrtw/ie6/W98NT42KMe/EN-US/ie6setup.exe

Et godt link til tools og info for service providers:
http://www.microsoft.com/serviceproviders/default.asp

Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
12. november 2001 - 12:56 #11
Tak for de hurtige svar