Avatar billede denniz.dk Nybegynder
12. november 2001 - 10:05 Der er 15 kommentarer

Luk computeren

Hej!
jeg har windows xp UK
men jeg kan ikk få computeren til at lukke
den siger bare at nu kan man roligt slukke computeren
men den slukker ikk selv!!
Kan nogle hjælpe mig??
Avatar billede denniz.dk Nybegynder
12. november 2001 - 10:06 #1
Jeg kan desværer kun give 20 point ligenu
men så snart min anden bruger er oprettet
kan i få en 100 stykker der også!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 10:07 #2
Prøv at højeklikke på Desktoppen og vælg Pauseskærm - Power der inde kan du finde fanabladet APM, se om den er slået til!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 10:07 #3
20 point er ok!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 10:09 #4
Du kan også gå ind via Controlpanel og vælge Power Options, find fanebladet APM og sæt et kryds der, så skulle det virke.

I bios kan du se under >Powermanagement om APM eller ACPI er sat til!
Avatar billede Peter Praktikant
12. november 2001 - 10:16 #5
din anden bruger??? man må kun have en bruger, hvis du har flere brugere snyder du.
Avatar billede denniz.dk Nybegynder
12. november 2001 - 10:18 #6
APM er slået til og i BIOS\'en er det også OK
Hvad fanden kan der være galt?
Avatar billede denniz.dk Nybegynder
12. november 2001 - 10:19 #7
Skal jeg formatere min COMP. helt?
Eller skal jeg geninstallere WinXP Prof. UK?
Avatar billede Peter Praktikant
12. november 2001 - 10:22 #8
kan du ikke lige forklare det med den anden bruger?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 10:24 #9
Du kan nøjes med at rep. den bestående, du skal blot følge denne anvisning jeg har her, den er afprøvet med succes!
------------------------------------------------------------
Prøv følgende.

Boot på XP CD\'en
Når du ser beskeden \'Press F6 to install.... osv.\' trykker du på \'F5\'
Lidt efter får du et nyt billede, hvor du kan vælge typen på computeren.
Scroll op til punktet \'Advanced Configuration And Power Interface (ACPI) PC\' og tryk \'Enter\'

I det næste billede du får, skal du så vælge \'Setup\' (Enter) - \'I Agree\' (F8) - og så Repair (R)

Nu bliver der så lavet en repair, men med ACPI understøttelse.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 10:25 #10
Din computer skal understøtte ACPI, ellers duer det ikke!
Avatar billede denniz.dk Nybegynder
12. november 2001 - 10:30 #11
OKay jeg tester det lige
Om lidt hvis det virker for du en million point LoL
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 10:33 #12
Hvis du vælger at geninstallere, så brug samme fremgangsmåde med F5!
Avatar billede vejrhom Nybegynder
12. november 2001 - 12:26 #13
Har du installeret brænder software? I så fald prøv at afinstallere brænder softwaren.
Avatar billede bummer Nybegynder
13. november 2001 - 09:41 #14
Denniz, har du prøvet det som Retaxes har beskrevet på denne side? Det virkede på min (3 år gamle) PC.
Controlpanel > Power Options > Fanebladet APM og sæt kryds. (Evt. check Bios > Powermanagement om APM eller ACPI er sat til)
Avatar billede konex Nybegynder
03. juni 2002 - 12:36 #15